ЗВІТ ДИРЕКТОРА ЗДО № 6 “Струмочок”
Звіт про роботу Конотопського закладу дошкільної освіти (ясла-садок) № 6 «Струмочок» протягом 2024-2025 навчального року
Керуючись Законом України «Про дошкільну освіту» (нова редакція), Конституцією України, законом України «Про освіту», законом України «Про охорону дитинства» (редакція від 09.08.2019), законом України «Про місцеве самоврядування в Україні» (редакція від 01.03.2020), статтею 4 Закону України «Про забезпечення прав і свобод внутрішньо переміщених осіб», законом України № 2136-IX від 15.03.2022 «Про організацію трудових відносин в умовах воєнного стану», Базовим компонентом дошкільної освіти 2021, Конвенцією ООН про права дитини, санітарним регламентом для дошкільних навчальних закладів (затверджено наказом Міністерства охорони здоров’я України від 24.03.2016 № 234), гранично допустимим навантаженням на дитину у закладах дошкільної освіти різних типів та форм власності (затверджено наказом МОН України від 20.04.2015 № 446), положенням про заклад дошкільної освіти затвердженого Постановою Кабінету Міністрів України від 12 березня 2003 р. № 305 (в новій редакції від 27 січня 2021 р. № 86), Статутом закладу дошкільної освіти, положенням про атестацію педагогічних працівників, затвердженого наказом Міністерства освіти і науки України від 09.09.2022 №805, зареєстрованим у Міністерстві юстиції України 21.12.2022 за № 1649/38985, порядком проведення моніторингу якості освіти (наказ МОН від 16.01.2020 № 54), розпорядженням Кабінету Міністрів України від 07.04.2023 № 301-р «Про схвалення концепції безпеки закладів освіти», розпорядженням Кабінету Міністрів України від 7 червня 2024 року № 510-р «Деякі заходи щодо стабілізації роботи об’єднаної енергетичної системи України», примірного переліку ігрового та навчально-дидактичного обладнання для закладів дошкільної освіти; листом МОН №1)3737-22 від 29.03.2022 «Про забезпечення психологічного супроводу учасників освітнього процесу в умовах воєнного стану»; розпорядчими документами Сумської ОДА управління освіти і науки Сумської міської ради про функціонування закладу освіти в умовах воєнного стану, та іншими нормативно-правовими актами, відповідно до річного плану роботи закладу дошкільної освіти на 2024-2025 навчальний рік, по закінченню навчального року був підведений підсумок відповідності результатів діяльності закладу дошкільної освіти стандартам і вимогам дошкільної освіти та підведені підсумки роботи закладу за навчальний рік.
2024-2025 навчальний рік в умовах воєнного стану був напруженим для колективу закладу. Незважаючи на всі випробування, педагогічний колектив працював самовіддано та професіонально, відповідальному. Основним пріоритетом була безпека дітей та дорослих. Забезпечено максимально можливі безпечні умови перебування. Значна увага приділялася психологічній підтримці дітей та педагогів, формуванню стресостійкості та адаптації до умов воєнного стану.
Заклад дошкільної освіти здійснював свою діяльність відповідно до Статуту. Освітній процес відбувався відповідно Базового компоненту дошкільної освіти, за Програмою виховання та навчання дітей від 2 до 7 років «Дитина» (різновікові групи). Режим роботи закладу з 7.30 до 18.00, вихідні дні субота та неділля.
Протягом 2024-2025 навчального року в закладі працювало 2 різновікові групи на змішаній формі навчання, педагогічний патронат – 1 дитина, «Разом з мамою»-2 дитини. Мова навчання – українська. Списковий склад дітей протягом 2024-2025 навчального року складав 32 дитини. Середня відвідуваність дітьми закладу протягом року склала 15 дітей.
У 2024-2025 навчальному році працювало 7 педагогів (1 сумісник), у тому числі директор, практичний психолог.
На кінець 2024-2025 н.р. якісний склад педагогічного колективу становить:
Спеціаліст вищої категорії- 1;
Спеціаліст І категорії – 1;
Спеціаліст ІІ категорії – 2;
Спеціаліст – 1;
Молодший спеціаліст – 2.
Діяльність структур колегіального управління, зокрема педагогічної ради та загальних зборів колективу, була максимально адаптована до сучасних викликів. Засідання проводились регулярно, що забезпечувало безперервність обговорень та прийняття рішень.
1.Педагогічні ради:
Протягом року було проведено 4 планових засідань педагогічної ради, на яких розглядались такі ключові питання:
- Завдання педагогічного колективу на 2024-2025 навчальний рік в умовах воєнного стану та пріоритетні напрямки роботи у новому навчальному році.
- Виховання патріотизму на засадах українських традицій як засіб формування у дітей відчуття принадлежності до своєї країни.
- Формування базових знань економічної свідомості старших дошкільників.
- Підсумки роботи ЗДО за 2024-2025 навчальний рік. Досягнення та проблеми.
2. Загальні збори колективу:
Проведено 2 засідання загальних зборів, на яких обговорювались питання реалізації пріоритетних завдань діяльності закладу, а також підводилися підсумки роботи закладу дошкільної освіти за 2024-2025 навчальний рік та обговорювалися перспективи розвитку закладу в 2025-2026 навчальному році. Всі рішення приймались колегіально, оперативно та з урахуванням безпекових аспектів.
Методична робота з педагогічними кадрами була одним із пріоритетних напрямків.
3. Було проведено2 семінари-практикуми на теми:
«Ситуативне навчання в роботі з дошкільниками» (методи та прийоми організації мовленнєвої роботи з дітьми) (жовтень), «Що треба знати про лідерство в дитячому колективі» грудень),
4. Консультації для педагогів з різних проблемних питань:
“Перші кроки в дитсадку”,
“Як ознайомити дітей з професіями дорослих”
“Розвивальне предметне середовище: чим наповнити осередки”
“Дитина і книжка: новий формат взаємодії”
“Як допомогти дитині здолати агресію”
“Читання з продовженням, або філософські години”…
5. Колективні перегляди у всіх вікових групах:
Заняття з приорітетом сенсорно-пізнавального розвитку “Сенсорні намистинки для маленької дитини”,
“На гостини до сороки” сюжетна фізкультура,
“Казка з нами скрізь, завжди – вчимось змалку доброти”, сюжетна фізкультура для старших дошкільників,
“Використання творів В.Сухомлинського у вихованні патріотичної свідомості дітей дошкільного віку”
“Мандрівка в країну мудрості”,
“Відкрваємо кав’ярню”
6. На базі закладу дошкільної освіти було проведено методичніе об’єднання директорів ЗДО міста: «Ментальне здоров’я у фокусі: педагоги, батьки, діти» для вихователів-методистів міста, «Управлінська діяльность в ЗДО»
Відповідно перспективного плану підвищення кваліфікації та проходження атестації у 2024-2025 навчальному році атестовано 1 педагога. За результатами атестаційної комісії, вихователю БАРАБАШ Галині Петрівніа присвоєна кваліфікаційна категорія «спеціаліст вищої категорії».
Протягом року здійснювалися моніторингові дослідження як педагогічної діяльності так і досягнень дітей усіх вікових груп. Проведені тематичні перевірки: «Стан роботи з громадськопатріотичного виховання дошкільників різновікової групи “Калинка”;
У січні 2025 проведено комплексне вивчення рівня життєдіяльності у різновіковій групі «Віночок». За результатами перевірок складено довідку, яку були заслухані на виробничій нараді. Моніторингові дослідження дітей різновікових груп показали позитивну динаміку, більшість дітей засвоїли знання з усіх освітніх напрямів на достатньому рівні.
Протягом року було проведено:
місячник фізкультурно-оздоровчої роботи (жовтень);
місячник громадянського виховання (грудень);
місячник патріотичного виховання (лютий);
місячник родинно-сімейного виховання (березень);
місячник екологічного виховання (квітень);
місячник безпеки дитини (травень).
Протягом року було проведено тематичні тижні:
тиждень безпеки дитини (жовтень, квітень);
тиждень громадянського виховання (грудень);
Всеукраїнська акція «16 днів проти насильства» (листопад);
«Дошкільнята – захисникам України» до дня Святого Миколая» (грудень);
тиждень толерантності (листопад);
до Дня Соборності України (січень);
тиждень економічої грамотності (березень);
тиждень психології (квітень).
Тематичні дні:
День Захисника України;
День енергозбереження;
День казки;
Міжнародний день рідної мови;
Всесвітній день Землі;
Міжнародний день родини;
День вишиванки.
Організовано й проведено виставки:
«Дарунки осені» (малюнки, поробки ) (жовтень);
«Зимовий калейдоскоп» (композиції, поробки на новорічну тематику) (грудень);
«Великодній кошик» (писанки, крашанки, пасхальні композиції), (квітень).
Адміністративно-господарська діяльність була спрямована на забезпечення безперебійного функціонування закладу в умовах воєнного стану, що вимагало особливої відповідальності .
1.Забезпечення безпекових умов:
Підготовка та облаштування укриття, відповідність його вимогам ДСНС. Регулярні перевірки наявності води, медикаментів, засобів зв’язку.
Проведення регулярних тренувань з евакуації дітей та персоналу до укриття під час повітряних тривог.
Наявність первинних засобів пожежогасіння ,їх справність.
Проведення інструктажів з техніки безпеки, цивільного захисту та правил поведінки у надзвичайних ситуаціях для всього колективу та батьків.
2.Робота закладу :
Забезпечення безперебійного водопостачання та газопостачання (у осінньо-зимовий період).
Організація якісного та збалансованого харчування дітей з дотриманням санітарних норм.
Поточні ремонти та підтримання естетичного стану приміщень та території.
Раціональне використання енергоресурсів.
3.Матеріально-технічне забезпечення:
Забезпечення дидактичними матеріалами, враховуючи потреби розвитку дітей та реалізації освітніх завдань.
Придбання дезінфікуючих засобів та засобів гігієни.
Педагогічна діяльність
У 2024-2025 навчальному році були проведені загальні батьківські збори:
«Спільна робота ЗДО та батьків на виконання завдань щодо розвитку дітей дошкільного віку відповідно освітньої програми “Дитина” для дітей від 2 до семи років” (вересень),
“Сучасні аспекти патріотичного виховання. Звіт та вибори батьківського комітету”
«Про підсумки діяльності закладу дошкільної освіти у 2024-2025 навчальному році»;
Групові батьківські збори:
«Здрастуй дитячий садок»,
«Як уникнути танців під дитячу дудку, або Техніки протидії дитячим маніпуляціям. Мовленнєва компетентність дитини раннього віку»,
“Виховуємо самостійність як запоруку життєвої компетентності. Оздоровлення дітей влітку, охорона життя і здоров’я, безпека їх життєдіяльності. У відпустку з дитиною.”
“Психологічний портрет дитини шостого (сьомого) року життя. Організація життєдіяльності дітей шостого (сьомого) року життя під час воєнного стану та онлайн-освіти”. “Чи потрібні вашій дитині права?”
Внутрішня система оцінювання якості освітньої діяльності функціонувала безперебійно, забезпечуючи об’єктивну оцінку ефективності роботи закладу та її корекцію.
Моніторинг:
систематично проводився моніторинг виконання освітніх програм,
рівень засвоєння дітьми знань, умінь та навичок з усіх освітніх напрямів.
Практичний психолог та вихователі постійно стежили за емоційним станом вихованців.
Пстійно велися спостереження за освітньою діяльністю, плануванням роботи педагогів.
Діагностика розвитку дітей:
здійснювалась діагностика розвитку дітей на початку, в середині та наприкінці навчального року з використанням методичного посібника «Моніторинг досягнень дітей дошкільного віку згідно з Базовим компонентом дошкільної освіти за редакцією Н.М.Шаповал, О.М.Кулик, Т.В.Киричук, третє видання 2021 рік, що дозволило відслідковувати динаміку розвитку кожної дитини.
З вихованцями закладу протягом навчального року постійно проводились бесіди, заняття з безпеки життєдіяльності. З усіма працівниками закладу проводилися інструктажі з безпеки життєдіяльності та Інструкції з ОП, про що робилися відповідні записи в журналах інструктажів.
Питання щодо запобігання дитячого травматизму розглядались на нарадах при директорі, батьківських зборах.
На виконання варіативної частини Базового компоненту дошкільної освіти в закладі дошкільної освіти (ясла-садок) № 6 «Струмочок» впродовж 2024-2025 навчального року працювали гуртки, де діти мали змогу отримати пізнавальні навички.
«В країну НУМІКОН» (керівник Надія ПАВЛОВА), «Пізнайко» (керівник Інна БОГДАН), «Талановиті пальчики» (керівник Галина БАРАБАШ), “Струмочок слів” (керівник Надія ПАВЛОВА)
Під час гуртковвої роботи вихователі надавали можливість дітям проявити свій творчий потенціал.
Загалом гуртковою роботою різного спрямування в закладі в 2024-2025 навчальному році було охоплено 32 дітей.
За підсумками 2024-2025 навчального року Конотопський заклад дошкільної освіти (ясла-садок) №6 «Струмочок», незважаючи на вкрай складні умови воєнного стану, успішно виконав поставлені завдання річного плану. Завдяки злагодженій роботі всіх структур та активній взаємодії з батьками, заклад продовжує бути осередком розвитку та підтримки дітей, зберігаючи національну ідентичність та готуючи майбутніх громадян України. Виходячи з вищезазначеного, можна зробити висновки:
- Роботу за 2024-2025 навчальний рік вважати задовільною.
- Забезпечити дотримання вимог щодо організації освітнього процесу в ЗДО під час воєнного стану, створення безпечних умов для навчального процесу та педагогічної діяльності.
- Продовжувати у вихованців національно-патріотичну свідомість, розуміння культурних та історичних особливостей нашої країни через інтеграцію національних традицій у різних видах діяльності.
- Сприяти формуванню у дітей навичок безпечної поведінки в умовах воєнного стану, також забезпечувати підтримку інтеграції дітей, які постраждали від війни, через використання ресурсів для створення сприятливого середовища та дружньої взаємодії дитячої спільноти.
- Педагогам закладу:
- Систематично працювати над підвищенням рівня самоосвіти.
- Активізувати роботу щодо публікацій методичного доробку в періодичних виданнях та на освітніх онлайн-платформах.
6. Контроль за виконання наказу залишаю за собою.
Директор Галина БАРАБАШ