Дистанційне навчання. Віконечко в природу/Чарівні фарби (старша група)

Комахи
Клас Комахи - Царство Тварини
Мета: Розширити знання дітей про ознаки весни та зміни, що настали в живій та неживій природі в житті комах. Вчити помічати в природі ці зміни, оберігати корисних комах. Розвивати спостережливість, любов і бережливе ставлення до природи.
Матеріал: В.Сухомлинський “Фіалка і бджілка”
Картинки-ілюстрації: жук-сонечко, бджоли, мурашки.
Хід заняття:
Вірш “Жук” М.Демидова.
Жук літає жу-жу-жу!
Всіх сьогодні розбужу.
Прокидайтеся від сну
Зустрічати йдем весну!
А травиця шепче “Шу-у-у”
Я рости спішу, шу-шу”
Вихователь
Догадалися, діти, про що іде розмова?
Чи бували ви весною в парку, в лісі, в саду?
Які зміни зараз сталися?
Якою стала погода, небо?
Як гріє сонечко?
На яких деревах найбільше помітно зміни?
– Діти, давайте собі уявимо, що ідемо стежкою в лісі. Пригріло весняне сонечко, розтанув сніг, бруньки не деревах набубнявіли, повітря свіже, тепле.
– Правда, в лісі гарно? Ой, тут весна для нас мультик приготувала!
Мультики українською мовою – Вивчаємо комах
Раптом “ж-ж-ж”. Хто це, діти?
Цілий день вона літає,
І з квіток нектар збирає.
Буде в місті й на селі
Мед солодкий на столі.
(бджілка)
Бджола дуже працьовита. Цілий день вона літає з квітки на квітку, збираючи нектар з квітів. Несе його у вулик, там багато збирається нектару, з нього чудовий, цілющий, солодкий мед утворюється. Ви куштували мед? Чи бачили ви, діти, вулики? (Показ малюнка). Люди будують для бджіл будиночки-вулики. Там де багато вуликів – це називається пасіка. Бджоли – корисні комахи, їх оберігають. Коли людина дуже працьовита, про неї кажуть, що вона працьовита, як бджола.
А ще є така прикмета весни: “Якщо бджоли рано вилітають, то весна буде тепла”. “Бджоли раді квітам, а люди – бджолам”.
Читання оповідання В.Сухомлинського “Фіалка і бджілка”:
Подружили бджілка і фіалка. Фіалка в полі дивилась на світ своїм радісним фіолетовим оком. А бджілка жила у вулику. Багато разів на день прилітала бджілка до фіалки – брала пилок і нектар. Раділа фіалка своїй подрузі.
Та ось прилетіла бджілка, дивиться, а фіалка закрила свою квітку, схилила журливо голівку.
– Чому це ти, Фіалко, зажурилася, чому квітку свою закрила? – питає бджілка.
– Ой лети, бджілко, додому, бо негода наближається. Буде великий дощ.
Прилетіла бджілка додому. І справді пішов дощ. Отже фіалки на дощ закривають свої пелюстки і цим сповіщають про негоду”.
Як називається цей жук? Хто хоче розповісти про нього? Якого він кольору?
Цей жук маленький і дуже гарний. Живе в парках, садах, лісах, на городі. Всюди, де є шкідник попелиці. Така мала комаха, а стільки користі приносить, рятуючи від шкідливої попелиці сади, квіти. Хоча вона і яскравого кольору, але птахи не їдять жука-сонечка. А знаєте чому? Бо цей жук, коли пташка розкриває дзьоба, щоб схопити його, випускає до рота пташки їдучу смердючу рідину. Довго буде недосвідчений птах пам’ятати, що жук-сонечко не тільки не їстівний для них, а ще може бути отруйним. Але для людей завжди приємний і корисний цей жучок. Він зимує під корінням дерев, опалим листям, а ранньою весною прокидається, щоб допомогти людям звільнити сади, городи від дрібних шкідників, жучків-попелиці. Жука-сонечку можна зустріти усюди: в полі, в лісі, на лузі. Нерідко він крізь вікно залітає в кімнату.
Через стежинку снують мурашки, погляньте який будинок вони збудували собі. Як він називається?
– А з чого будують собі мурашник малі мурашки?
Де ви бачили мурашок?
Мурашки такі малі, а тягнуть більші за себе гілочки. Живуть дружно мурашиною сім’єю, серед них ледачих немає. Тисячі доріг вони прорили під землею, від цього легше дихати. Мурашки багато років будують своє житло. Вони дуже корисні для лісу, поля. Руйнувати мурашники не можна. Їх потрібно обходити. Люди не можуть жити без домівки, мурашкам теж потрібна домівка – їхній мурашник.
Є цікава прикмета – якщо мурашки сильно клопочуться біля мурашника буде тепла погода, а якщо ховаються – буде дощ.
Бачите, яка цікава наша стежина. Ми зустріли бджолу, жука-сонечку і мурашку, чули голоси птахів у лісі. Яка весна-красна. Всіх розбудила від зимового сну звучить мелодія руханки
Після таночку запропонувати дітям намалювати свої враження від побаченого і почутого. Для цього заздалегідь на столах підготовлено папір, олівці, фарби.
Заняття 2.
Чарівні фарби
Вишиванка
5-6 років. Заняття №2 «Вишиванки»
Мета: Продовжувати розширювати та збагачувати знання дітей про особливості національного одягу українського народу, зокрема, вишитої сорочки, її значимість, особливості колориту та символіку, навчити дітей передавати побачене у процесі малювання та ігор, відповідати на запитання вихователя повним реченням, формувати уявлення про те, що вишивка – сімейний оберіг, що передається від покоління до покоління віками, розвивати інтерес до завдань художньо-естетичного характеру, кмітливість, творчу фантазію, виховувати шанобливе ставлення до традицій українського народу
Матеріал: Ілюстрації сорочок вишиванок різних регіонів, фарби, пензлик, стаканчик з водою, серветки.
Хід заняття
Вихователь: Діти сьогодні я хочу вам розповісти про вишиванки
Тож давайте ми з вами розглянемо вишиті сорочки на малюнках.
«З вечора тривожного аж до ранку,
Вишивала дівчина вишиванку
Вишивала дівчина вишивала
Чорну і червону нитку клала.»
Вихователь: Сьогодні ми поведемо розмову про вишиванку. Україна здавна славилася своїми вишиванками і вишивка так міцно увійшла у наше життя, що немає жодної оселі, де б не було вишиваних речей.
Колись українських дівчат навчали вишивати ще з дитинства. Моя бабуся розповідала, що вишивали вечорами аж до пізньої ночі. Вишивали вдома, або сходились до одної хати, вишиваючи співали. А мати, у якої була доросла донька, вихвалялась своїми вишиванками – на передодні свят вивішувала «провітрити» на подвір`я, щоб всі бачили.
Давайте ж розглянемо орнаменти та кольори на вишиванках.
Що можна побачити у вишиванках?(калину, листя дуба, зозулю)
Що вони означають?
Калина – дівоча краса, листя дуба – сила. Птах є символ людської душі, він впливає на людську долю. Качки, голуби, жайворонки– символ наречених, а пара птахів є символом подружнього життя. Соловей і зозуля – полюбляють дівочі рушники. Вони сумують коли вишити їх без пари. Солов’я і зозулю вишивають на гільці калини – що символізує продовження роду.. Ластівка – добра звістка. Окрім рослинних орнаментів у вишивці були геометричні орнаменти. Їх елементи повторювалися та мали своє значення, та були оберегом для людей.
Вихователь: А скажіть мені будь ласка, чи б хотіли ви вишити такі самі гарні вишиваночки?
Тож давайте розглянемо вишиванку, яку ми будемо малювати.(показ)
Самостійна робота дітей
Відео урок «Малюємо вишиванку» за посиланням
Які чудові у вас вийшли вишиванки.

Вам може бути цікаво...

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *