Дистанційне навчання. Дитина в довкіллі/ Талановиті пальчики (молодша група)
Інтегроване заняття з мовленнєвого розвитку, народознавства та образотворчого мистецтва .
Тема: Дружна родина.
Програмовий зміст: Закріпити знання дітей про сім’ю та членів сім’ї, про те, що в родині всі люблять, піклуються і допомагають один одному, викликати бажання розповідати про взаємини між дітьми й дорослими в сім’ї. Збагачувати знання дітей про родинні стосунки, стимулювати інтерес до історії свого роду. Формувати вміння дітей складати разом із вихователем невеликі розповіді про своїх рідних. Розвивати зв’язне мовлення, увагу, пам’ять , уміння слухати ,активізувати словник (слова: лагідний, добрий, дужий, уважний,справедливий, щирий тощо). Продовжувати вчити дітей утворювати пестливі слова, узгоджувати прикметники з іменниками; активізувати словник дітей за темою, ввести в активний словник назви сім’я, родина. Викликати бажання уважно слухати й відтворювати зразки усної народної творчості. Виховувати доброзичливість, взаємоповагу, почуття любові та поваги до своїх рідних, почуття гордості за свою сім’ю. Вчити викладати готові форми на папері, намащувати заготовки клеєм; вчити дітей орієнтуватися на папері, розпізнавати геометричні фігури, використовувати їх для створення нескладних предметних композицій; формувати уміння користуватися клейстером; розвивати дрібні м’язи рук, виховувати посидючість, старанність
Тип заняття: інтегроване.
Хід заняття.
І. Організаційна частина.
Вихователь: Діти, до нас у садочок сьогодні прийшли гості, давайте посміхнемося до них, і привітаємося з усіма за допомогою віршика.
Доброго ранку, сонце привітне, доброго ранку, небо блакитне!
Доброго ранку, в небі пташки, доброго ранку, маленькі дубки!
Я вас вітаю, я вас люблю, всі ми живемо в ріднім краю.
ІІ Основна частина.
Зараз я вам загадаю загадку, а ви її відгадайте, будь ласка:
Встає на зорі,
Співає у дворі,
На голові гребінець,
Хто ж це?
Діти: Це –півник-співунець.
Розглядання альбому «Моя родина»
Вихователь: Діти, подивіться, що нам півник-співунець приніс. Це альбом «Моя родина». На цих фотографіях є ви та ваші найрідніші й найближчі люди — мами, татусі, братики, сестрички, а, можливо, у когось тут є і дідусь, і люба бабуся. Давайте їх розглянемо. Ось перша фотографія. Її нам приніс Миколка . Хто на фотографії? Як звати тата? А маму?
Вихователь: На фотографії вся сім’я Миколки: він сам, його мама і тато. Вони посміхаються, тому що їм добре разом, вони люблять один одного. Мама і тато піклуються про свого синочка.
За « круглим столом» діти розглядають свої фотографії, розповідають, хто на них зображений, як звуть членів сім’ї.
Вихованель: Ось бачите, діти, у кожного з вас є своя родина, в якій всі один одного люблять, шанують, дорослі дбають про маленьких. А діти повинні бути слухняними, та повинні радувати маму, тата, дідуся, бабусю.
Вихователь: Сім’я схожа на руку з пальчиками, де кожен пальчик – гарний, вправний і потрібний.
Пальчикова гімнастика « Дружна сім’я»
Давайте уявімо, що кожен пальчик — це хтось із нашої сім’ї.
Перший пальчик — наш дідусь,
Другий пальчик — то бабуся,
Третій пальчик — наш татусь,
А четвертий — то матуся,
А мізинчик — наш малюк.
(діти повторюють за вихователем слова, загинаючи і розгинаючи пальчики, спочатку на лівій руці, а потім на правій)
Вихователь: Разом пальчики можуть виконати будь-яку роботу. Так само і дружній сім’ї будь-які труднощі здолати під силу, бо всі в ній піклуються одне про одного, допомагають одне одному, а головне – люблять і поважають одне одного.
Вихователь пропонує відгадати загадку :
Хто вас, діти, міцно любить?
Хто вас ніжно так голубить?
Як ви хворі цілі ночі,
Не стуляє свої очі? (Рідная матуся)
Вихователь: Діти, а як ви називаєте своїх мам, якими ласкавими словами?
( Мама, ненька, матуся, матінка).
У нас в Україні звертаються з повагою до матері і називають її – берегинею.
Мати любить своїх дітей особливою, материнською любов’ю, це ми чуємо у прислів’ях та приказках:
«Любов матері безмежна»; «Дитина плаче, а матері боляче»;
«Без матері і сонце не гріє».
Вихователь: Давайте для наших мам зберемо цілий коших гарних справ!
Дидактична гра «Кошик добрих справ».
Діти стають у коло навколо кошика. По черзі передають кошик, називають добру справу : я мию посуд, я прибираю іграшки, я поливаю квіти…..(під час гри звучить спокійна музика)
«Дидактична гра «Розкажи про членів родини»
Вихователь: «Я люблю свою родину
І привітну і гостинну.
Ви, малята, не чекайте.
Хто є хто? Відповідайте!»
Хто усіх нас захищає, Матінці допомагає? З ним нічого не боюсь, Здогадались? Це… (татусь)
Що робить тато в вашій сім’ї? (За бажанням діти розповідають про татусів.)
Ще рідня у мене є! Всім питання задає, І вертлява, й невеличка, Моя люба це … (сестричка) (За бажанням діти розповідають про сестричок)
З ним ніколи не сварюся, Іграшками поділюся. Буду з ним дружити, грати. Познайомтесь, це мій … (братик) (За бажанням діти розповідають про братиків.)
Ще голубонька рідненька – Добра, мила і старенька. Я ніколи не журюся, Бо у мене є … (бабуся)
Що робить бабуся в вашій родині? (шиє, в’яже, розповідає казки, пече пироги).
Давайте і ми допоможемо бабусі спекти калачі. Діти співають українську народну пісеньку «Калачі».
Сивий, мудрий і поважний. Заклопотаний, відважний. Всього я в житті навчусь, Бо зі мною мій … (дідусь)
– Який дідусь? (сивий, мудрий, розумний). Дідусь вміє майструвати. Давайте ми , діти, допоможемо дідусю.
Розповідання дітьми української народної пісеньки «Куй, куй чобіток».
Фізкультхвилинка
Діти ходять по колу і промовляють:
У нас велика сім’я, у ній є не лише я (зупиняються).
Вихователь: Донечки (плескають дівчатка). Синочки (плескають хлопчики).
Дидактична гра «Сімейні речі».
Вихователь: Мої друзі, потрібна ваша допомога. Треба розібрати сімейні речі у валізі. Ви будете підходити до мене по одному і виймати з валізи по черзі речі, і говорити, кому з членів сім’ї вона належить (губна помада, краватка, окуляри, молоток, газета, туалетна вода, пустушка, туфель, спідниця, сорочка, капелюх, м’яч, в’язальні спиці, клубок ниток, гребінець тощо).
Аплікація «Хай живе наш рідний дім»
– Діти, де повинна жити сім’я? (відповіді дітей)
– Давайте побудуємо з вами дім, де буде жити родина.
Діти разом з вихователем викладають аплікацію будинка та розташовують в ньому членів сім’ї.
Вихователь читає вірш В. Железнякова «Рідний дім»
«Хай живе наш рідний дім!
Тепло й затишно у нім.
Тут і тато, тут і ненька,
І бабусенька рідненька,
І веселий наш дідусь
Крутить пишний сивий вус».
ІІІ Заключна частина:
Вихователь: Діти, а тепер підведемо підсумок нашого заняття. Про що ми з Вами сьогодні говорили? А що Вам найбільше сподобалося чи запам’яталося?(Індивідуальні відповіді дітей).
Вихователь: Правильно про сім’ю: про маму, про тата, про бабусю з дідусем, про брата з сестрою. Як добре, що у Вас є сім’я! Ви найщасливіші діти на світі, тому що у ваших сім’ях люблять один одного, весело і дружно живуть усі разом! Головне, щоб в сім’ї завжди був мир, дружба, повага і любов один до одного.