Дистанційне навчання .”Планета Земля”
Програмовий зміст:
систематизувати знання дітей про планету Земля; ознайомлювати дітей з глобусом як із моделлю планети Земля; формувати уявлення про склад Сонячної системи розширювати знання про різноманітний рослинний і тваринний світ на планеті; дати елементарні поняття про рух Землі навколо Сонця й навколо своєї осі,змін пір року, дня і ночі; поглиблювати знання дітей про причинно-наслідкові зв’язки та процеси у природі. Закріпити елементарні уявлення дітей про Всесвіт, як простір, що існує за межами планети Земля. Поглибити уявлення про те, що планета Земля – велике коло, велика частина якого вкрита водою та материками – суша, де мешкають люди. Підвести дітей до розуміння унікальності нашої планети,так як тільки на Землі є життя.
Розвивати та закріплювати усвідомлення не відокремленості життя людини та природи від Космосу; розвивати інтерес до пізнання цікавої інформації про Землю; розвивати образне мислення, увагу, зв’язне мовлення. Виховувати патріотичні почуття. Виховувати ініціативність, інтерес до нових знань, сприяти розвитку самостійних суджень у висловлюванні власних думок. Виховувати любов до природи. Виховувати бажання берегти нашу Землю.
Матеріал: глобус, настільна лампа, карта «Сонячна система», картини, зображуючи різноманітні народи, які населяють нашу планету Земля, яблуко, вовчок.
Хід заняття:
В-ль: Доброго дня вам, мої малята,
Любі хлопчики й дівчата
Щирою посмішкою всіх вас вітаю,
Доброго настрою на весь день бажаю.
Хай нахмурені ваші личка
Звеселить гарна усмішка.
Вправо, вліво поверніться,
І сусідам посміхніться.
За руки один одного візьмем
І дружно привітаємось.
Діти: Доброго ранку травам росистим!
Доброго ранку квітам барвистим!
Доброго ранку, сонечку ясному!
Всім людям і всьому прекрасному!
В-ль: Океани й континенти,
Гори і ліси,міста й поля-
Це, малюк, твоя планета,
Називається,Земля!
– Сьогодні, ми помандруємо на нашій планеті – Земля.
– Діти, якої форми наша Земля? (Круглої)
– Як називається макет,на якому зображена наша Земля? (Глобус)
– Так, це глобус, модель планети Земля.
– Який колір переважає на ньому? (Синій) Це – вода.
– Що ще є на Землі крім води?
– Це – суша. На суші є ліси та гори, поля, пустелі, міста та села. На суші живуть люди, тому що на ній зручно будувати свої оселі.
– Отже, планета Земля складається із суходолу і води.
– В якій країні ми живемо? В Україні.
– А які ще є такі країни : Англія, Франція, Чехія, Німеччина…
– Хто живе в цих країнах?
– В Англії – англійці, в Франції – французи, в Америці – американці, в Україні – українці.
– Нашу планету населяють люди різних національностей. Вони відрізняються і кольором шкіри, і своєю культурою й звичаями.
– У Космосі є багато інших мешканців. Сонце, зірки, місяць там живуть. А ще навкруг Сонця кружляють планети.
– Назвіть планети, які ви знаєте?
– Меркурій,Венера, Земля, Марс, Юпітер, Сатурн, Уран, Нептун, Плутон.
– Сонце – це планета чи зірка?
– Сонце – не велика зірка. Воно таке гаряче, що освітлює та зігріває всі планети.
– З ким ви порівняли б Сонце? (3 мамою)
– Яке воно? (Ласкаве, миле, тепле, золоте…)
– Яке значення має Сонце для планети Земля?
– Без Сонця не було б життя на Землі. Воно, як і ваші мами оберігає, зігріває всіх вас.
– То ж, давайте, покажемо, як сонечко зігріває планету?
Гра «Сонячна родина»
– Наша подорож продовжується.
– Що ви бачите на картині? (3емлю, планети, зірки)
– Діти, погляньте, от промінець упав на цю картину.
– Як ви гадаєте, що означає цей кружечок: одна його половина чорного кольору, друга половина – білого кольору?
– День і ніч.
– А хто знає, чому змінюється день на ніч?
– Я вам, зараз покажу, як це відбувається. (Включаю)
– Настільна лампа послугує нам Сонцем, а планета Земля – це наш глобус. Подивіться, як би Земля не оберталася, то на ції стороні, що освітлюється, був би весь час день, а на ції – постійно ніч. Позаяк планета обертається (показую), то одна сторона ховається від сонечка і настає ніч, а друга сторона освітлюється – там день.
- Продовжуємо нашу подорож.
- Чому картинка із зображенням тварин і рослин також є на нашій схемі? Тому що, на нашій планеті існує життя.
- Правильно, ці тварини та рослини різні і водяться в різних куточках Землі.
- Зараз я буду показувати, вам, картинки із зображенням тварин, а ви відповідаєте « Хто де живе »
- Це вовк – він живе в лісі, це верблюд – живе в пустелі, це слон – живе в Африці…
- Діти кому потрібні рослини? Людям, тваринам…
От ми підійшли до останнього малюнка на схемі.
Це – Людина. Як ви гадаєте, чому людина теж зображена на схемі?
Без людини не існувало б життя на Землі.
Так, вона також є частинкою Землі. Людина піклується про все, що є на планеті. Та чи завжди людина ставиться до природи добре?
Гра «Як зберегти природу».
Робіть те, що я скажу.
Якщо ви не зриваєте великі букети квітів (сплесніть у долоні над головою)
Якщо ти ніколи не залишаєш сміття у лісі (тупни ногою).
Якщо ти не ламаєш гілок (то підстрибни).
Якщо ти саджаєш і доглядаєш квіти, дерева, кущі, (то підніми руку).
Якщо тобі подобаються квіти (посміхнись).
Якщо ти переконаний, що треба кожній людині піклуватися про
природу, про все живе (простягни руки сусіда і міцно потисни їх).
Давайте ось так, як ви дружно взялись за руки, ми будемо берегти і
шанувати нашу матінку – природу.
Продовжуємо подорожувати.
Для Землі рідний дім – це Космос. Космос – це простір, що огортає з усіх боків нашу планету.
- Хто був першим космонавтом, який полетів у Космос? (Юрій Гагарін)
- Хто жінка-космонавт, яка полетіла полетіла в Космос? (Валентина Терешкова)
- А на чому можна полетіти в Космос? (На ракеті)
- А хто керує ракетою? (Космонавт)
- Яка людина може бути космонавтом? (Смілива, розумна, сильна, здорова)
- Діти, ви б хотіли полетіти в Космос?
Зараз ми спробуємо запустити в космос ракету з космонавтом і перевіримо, чи достатньо ви сміливі?
Музика. Релаксація «Політ у Космос»
(Руки зігнули у ліктях, поставили перед собою, долонями від себе.
Сильно вдихнули носиком і стиснули долоньки в міцні кулачки. Видихаємо спокійно, руки розслабляємо. А тепер лягайте зручно, заплющте очі. Уявіть собі темне, нічне небо з яскравими зірками. Ви зараз – команда космічного корабля, зараз корабель підніметься в небо. Вдих, видих).
Міцно-міцно стиснули в кулачках штурвали та сильно натиснули ногами на педалі. Тримаємо, тримаємо! Молодці! А тепер відпустіть штурвали та педалі . Корабель злітає. Стало легко. Важливо зараз рівно дихати. Вдих – видих.
- Можна розплющити очі. Ми летимо у Космосі, навколо пропливають зорі та планети. Можна помилуватися ними. Наш політ завершується, час повертатися на землю. Знову заплющили очі, міцно стиснули штурвали, натиснули на педалі, зробили глибокий вдих – видих. Ми повернулися. Вам сподобався наш політ?
- Всі люди мають берегти природу, примножувати її богатства. Ось на цьому макеті ви покажете, якою ви б хотіли побачити нашу планету? Квітучою, радісною, мирною…
Діти, планета Земля – це наш з вами дім. Дивлячись на те, як ви прикрашали нашу Землю, ви станете хорошими господарями свого дому. Тож завжди пам’ятайте, що наша планета, хоча й дуже велика, потребує від нас дбайливого ставлення і турботи.Планета моя неозора,
Ну як же тебе не любить?
Здається, справді ти краща,
Ніж інші планети,
Бо можуть лиш тут усі жить.
Тож бережіть цю землю і води,
Стеблинку кожну, пісню солов’я
І неозорі всі оці простори
Планети нашої Земля.
– От і закінчилася наша мандрівка. А ви, запам’ятайте діти:
Природа нам – як рідний дім,
Вона усім, як мати.
Бережіть природу діти,
Буде всім нам добре жити!