“Сорочка вишиванка”
Мета: продовжувати знайомити дітей з українською вишивкою, традиціями та культурою свого народу; розширити знання про сорочку; розвивати спостережливість, пам’ять; виховувати національну гордість за український народ, любов до народних традицій, патріотичні почуття.
Матеріали та обладнання: вишиті сорочки та ілюстрації рушників, ілюстрації оздоблення сорочок, вірші, прислів’я.
Хід занняття
Читання вірша В.Крищенка « Вишиванка».
Мама вишила мені
Квітами сорочку –
Квіти гарні, весняні:
На, вдягай, синочку!
В нитці – сонце золоте,
Пелюстки багряні,
Ласка мамина цвіте
В тому вишиванні.
Вишиваночку візьму,
Швидко одягнуся,
Підійду і обійму
Я свою матусю.
Розглядання сорочки – вишиванки.
Що вишите на сорочці? Якими кольорами вишиті візерунки? Якими нитками вишита сорочка? Який орнамент? Як ви думаєте, для чого вишиті ці сорочки?
3. Читання прислів’я:
« Не лінуйся, дівонько, рушники вишивати — буде чим гостей шанувати.»
Запитання: Як ви розумієте це прислів’я ? Які ще прислів’я про сорочку ви знаєте?
«Рукава, як писанка, а личко, як маків цвіт».
«Хата без рушників, що оселя без дітей.»
4 Фізкультхвилинка.
Всі веселі? От чудово!
А тепер до праці знову.
5 Вивчення вірша “Вишиваю вишиванку”, за допомогою мнемотехніки.
Що робить дівчинка? Що є у дівчинка? Для кого дівчинка хоче вишити вишиванку? Якого кольору квіти?
6. Відео презентація
Це наше і це твоє. Знана у всьому світі вишивка – наша!
7. Дидактична гра « Знайди рушничок».
Діти за описом вихователя обирають відповідний рушничок і називають його.
Росяничка – рушничок з яскравими квітами.
Грайлик – рушничок із блакитними квіточками.
Сімейний – великий рушник із барвистими квітами по краях.
Утирач – рушничок без квітів з орнаментом.
8 8 Дидактична гра «Козак і козачка»
9 Український національний костюм
Підсумок. Який орнамент на сорочці? З яких елементів він складається? Які частини сорочки прикрашені? Які кольори є в орнаментах?
https://www.youtube.com/watch?v=jqy7Rm8n4Fk&fbclid=IwAR3OmjxusaWeqHT2efFkkvmlrsv5-KBjfGl9jlU9fkY1iAv2ygqoaGCNkt4