Дистанційне навчання. Старший дошкільний вік. Ознайомлення з природним довкіллям
Ознайомлення з природним довкіллям
Тема. У зоопарку
Мета: розширювати знання дітей про різноманітність тварин у зоопарку та умови їхнього життя; пояснити різницю між клітками та вольєрами, розвивати пізнавальну активність, увагу, логічне мислення; виховувати дбайливе ставлення до тварин у неволі, безпечну поведінку під час відвідування зоопарку.
Матеріал: іграшкові тварини (дикі та свійські), обручі, вольєри та клітки (виготовлені дітьми з кострукторського матеріалу), картки із зображенням їжі для тварин, лист запрошення, картки із зображенням тварин на наборному полотні.
Хід заняття
- Сюрпризний момент
Діти отримують конверт з листом від давніх друзів — тварин.
Тварини запрошують дітей до себе в гості.
— Діти, в листі немає адреси. Що це за місце, де живуть різні тварини і де їх можна побачити разом? (Зоопарк)
— У нашому місті є зоопарк. Тож запрошую вас на екскурсію до нього.
— На чому можна вирушити в подорож?
— Пригадаймо правила поведінки в зоопарку.
— Чим небезпечні жарти біля кліток з тваринами?
Під музику діти вирушають груповою кімнатою, підходять до столу, на якому лежать іграшкові тварини.
- Дидактична гра «Знайди, хто в зоопарку зайвий»
Вихователь загадує дітям загадки, діти відгадують та обирають тварин, які в «зоопарку» зайві.
- Влітку сіренький,
Взимку біленький,
Довгі вуха має,
Швидко в лісі стрибає. (Заєць)
- Влітку наїдається,
Взимку відсипається. (Ведмідь)
- Ходить диво по рівнині,
Дві гори несе на спині. (Верблюд)
- Хвіст гачком,
Ніс п’ятачком. (Свиня)
- Дуже товсті ноги маю,
Ледве їх переставляю.
Сам високий я на зріст,
Замість носа в мене хвіст. (Слон)
- Я великий і красивий,
Як біжу, то в’ється грива. (Кінь)
Серед запропонованих іграшок діти відбирають тих тварин, яких не зустрінеш у зоопарку (корова, коза, вівця, кішка). Пояснюють, чому це так.
- Бесіда про тварин у зоопарку
— Як розміщують тварин у зоопарку, щоб вони не завдали шкоди один одному?
— Навіщо тваринам клітки? — Хто може заходити до кліток?
— Як доглядають працівники зоопарку за тваринами?
— Чи безпечна їхня робота? Чому?
— Окрім кліток у зоопарку є вольєри. Розгляньмо і з’ясуймо, що спільного і чим відрізняються клітка і вольєр. Клітка закрита з усіх сторін, має невеликі розміри. Вольєр — велика, простора споруда, відкрита згори.
- Дидактична вправа «Розсели тварин»
Діти обирають і пояснюють, яким тваринам буде зручніше в клітках, а яким — у вольєрах.
- Фізкультхвилинка
Діти виконують фізичні й танцювальні вправи з іграшковими тваринами під музику. Іграшки залишаються в дітей у руках.
- Дидактична вправа «Південь — Північ»
— У зоопарку є тварини, які не витримують спеки, а є такі, які не витримують холоду. Тому треба піклуватися і про цих тварин.
— В обруч жовтого кольору розміщуватимемо тварин, які мешкають на Півдні. Що означає жовтий колір?
— В обруч білого кольору розміщуватимемо тварин Півночі. Що означає білий колір?
Діти розкладають тварин, пояснюючи свій вибір. Тварин, які не бояться спеки та холоду, можна розмістити між обручами, посередині.
- Дидактична гра «Нагодуй тварину»
Діти обирають картку із зображенням їжі і кладуть її біля тварини. Пояснюють свій вибір.
- Підсумок
— Як ви вважаєте, чи подобається тваринам жити в зоопарку?
— Це можливість для людей, великих і маленьких, побачити тварин, яких не зустрінеш у нашій природній зоні.
— Також це може бути єдина можливість для життя хворої тварини або тієї, яка постраждала від рук людини. Без зоопарку такі тварини можуть просто загинути.
— Раджу вам відвідати зоопарк зі своїми батьками і дізнатися про тварин іще більше.