Дистанційне навчання. “Віконечко в природу”

Тема: Весняна праця

Мета: формувати уявлення про особливості екологічно-доцільної трудової діяльності людини у весняну пору року; учити дітей емоційно сприймати результати людської праці; продовжувати вчити дітей давати чітку відповідь на запитання; поглиблювати та збагачувати знання про трудові дії та процеси, якими займаються навесні; уточнити поняття про різні види рослин та місце їх зростання (вирощування); закріпити в словнику назви трудових дій, пов’язаних із весняною порою року; виховувати почуття поваги до праці, свідоме позитивне ставлення до весняної пори.

Обладнання: серія картин «Пори року», м’яч.

Організація обстановки на занятті: протягом заняття діти сидять півколом на стільчиках на килимку, навпроти них знаходиться дошка із ілюстраціями весняної праці. Вихователь стоїть поряд із дошкою.

Попередня робота з дітьми: розучування фізкультхвилинки «Навесні усі працюють», спостереження за прибиральницею.

Хід заняття:

  1. Вступна частина:

– Діти, яка зараз пора року? Так, весна… Весна приносить не лише пробудження природи від зимового сну але й весняні турботи. Погляньте на цю картину…

Бесіда за картиною «Праця навесні»

  • Що ви бачите на картині?
  • Що робить тато?
  • Навіщо мама білить стовбури дерев?
  • Чим займаються діти?
  • Поміркуйте, чим навесні зайняті люди у саду, на городі, у полі.
  • Як можна інакше назвати цю картину?
  • 2.Основна частина:

Розповідь педагога(дорослого):

– Люди розуміють, що весна рік годує. Вони намагаються не пропустити жодного дня: пророщують насіння, готують грунт до посіву, сіють овес, ячмінь, просо. На городах наприкінці квітня сіють кріп, петрушку, моркву, цибулю, пізніше садять картоплю, помідори й інші овочі.

На полях, де селяни ще з осені висіяли жито, пшеницю, піднімається й зеленіє озимина, ніби смарагдовий оксамит. Виїжджають трактористи у поле й орють землю. А машина-сіялка розсипає золоті зерна пшениці. Радіють люди – вони чекають гарного врожаю.

– Давайте і ми з вами трішки попрацюємо виконавши таку вправу:

Фізкультхвилинка «Навесні усі працюють»

Всі працюють навесні –

(Діти показують руками довкола себе)

Зрозуміло це мені.

(Кладуть руки на груди і схиляють голову)

Клумбу старанно копають,

(Імітація копання землі)

На ній квіти висівають.

(Діти присідають і виконують рухи пучкою – імітують висівання)

У садках та скверах міста –

Скрізь гребуть торішнє листя.

(Імітують працю з граблями)

У весни гарячу днину

Вишні, клени і калину

Сливи, яблуньки саджають,

(Імітують викопування ямки, ставлять у неї уявне деревце і «загортають та притупують землю»)

Ще й ретельно поливають.

(Імітують працю з лійкою)

Щоб дорослих та малят

Милував усюди лад!

(Діти стають у коло і водять хоровод)

– Молодці, малята, ви вправно попрацювали.

Дидактична гра «Весна ледачих не любить»

Дітям пропонується завершити розпочаті вихователем речення, доповнивши їх потрібними назвами трудових дій.

  • Навесні дерева… (обрізають, саджають, поливають, обкопують, білять).
  • Весною на городі… (скопують землю; роблять грядки, сіють, саджають овочі).
  • У парках міста… (прибирають сміття, саджають дерева та кущі, облаштовують клумби).

– Давайте тепер пригадаємо, що ж саджають на городах, а що в садах:

Рухлива гра «Садівники-городники»

Діти стають у коло, вихователь із м’ячем – у центрі. Він кидає одному з малят м’яч, ставлячи певне ігрове завдання, наприклад:

«У садку посадили фруктові дерева та кущі»

Гравець має спіймати м’яч, а потім передати його далі, називаючи слово, відповідне заданій категорії: яблуню, грушу, сливу, абрикосу, вишню, агрус, смородину, порічку тощо. Таким чином м’яч переходить від одного гравця до іншого. Дитині, яка не може дібрати потрібне слово самостійно, дозволяється скористатися підказкою когось із товаришів. Коли варіанти можливих слів вичерпані, м‘яч повертається назад, до вихователя. Після цього дорослий змінює ігрове завдання:

Навесні на городі посіяли… (огірки, моркву, буряки, капусту, помідори).

У квітнику посадили багато квітів… (певоній, чорнобривців, півників, тюльпанів, троянд).

  1. Заключна частина:

– Отже, діти, сьогодні ми дізнались багато нового. Тепер ми знаємо, що весна може приносити людям не лише радість але й клопіт. Навесні потрібно допомогти природі, а саме: побілити дерева, обрізати зайві гілки, посадити на городі кущі та овочі. Сподіваюсь, що ви будете допомагати своїм батькам у виконанні цих нелегких завдань.

Вам може бути цікаво...

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься.