Конспект заняття “На весняному лужку зібралися птахи”
Мета:
- сприяти розвитку зорового сприймання, уваги, процесів мислення, уяви, пам’яті, сенсорних функцій;
- виховувати витримку, любов і бережливе відношення до птахів, бажання допомагати;
- конкретизувати та збагачувати уявлення дітей про птахів – назва, характерні ознаки, повадки, спосіб живлення, місце проживання, дитинчат; продовжувати вчити порівнювати, аналізувати, узагальнювати, відгадувати загадки; закріплювати узагальнююче поняття «птахи»;
- корекційна мета: розвиток зорового сприймання контурних зображень, фіксації погляду, прослідковуючої функції очей, дрібної моторики пальців рук.
Матеріал: слайди птахів, картки-пластилін із нанесеним контурним зображенням птахів, насіння огірків, пташка-іграшка, картинки із зображенням птахів (горобець, лелека, шпак, синичка, ворона), картинки із зображенням гнізд птахів.
План заняття
Подивіться, діти, хто завітав до нас? (декоративна пташка на паличці-гілочці).
Корекційна вправа «Спіймай пташку». Діти оченятами «ловлять» пташку, яка «літає» в різні сторони: вверх-вниз, вліво-вправо (5-6 р.). І « прилітає» до столу на якому лежить аркуш паперу (загадки від Лісовичка).
Дидактична вправа «Відгадай і назви». Дитина повинна відгадати загадку, пояснити, чому так думає, якщо правильно відгадала, пташка «появиться на екрані»: Які ноги заввишки, такий ніс завдовжки
Хату на хаті має, всім жабам рахунок знає. (лелека)
Ця пташка невеличка, у неї білі щічки
Сірі лапки, чорна шапка,
Фартушок жовтенький, голосок тоненький. ( синичка)
Голос має хриплуватий, колір пір’я – сіруватий,
Я розумна каркарона, люди звуть мене… (ворона)
Я ловлю комах, жучків, їм маленьких черв’ячків,
В теплий край я не літаю, весело скрізь стрибаю.
(горобчик)
Пір’я в мене темно-синє.
Із краплинками срібними,
На дереві хатку маю.
Дуже гарно я співаю. ( шпак)
- Діти, про кого ми відгадували загадки?
- Чому їх так називають? (тіло покрите пір’ям, є крила, дзьоб, вони літають).
- Кого з цих птахів ми бачили взимку?
- Хто з них повернувся з теплих країв?
Корекційна вправа «Хто з птахів полетів?» Діти заплющують очі, зникає
пташка на екрані, відкривши очі, діти відгадують, кого з птахів нема (називають на вушко педагогу по черзі). Пташка «прилетіла» до фланелеграфа.
Дидактична вправа «Хто зайвий?» На фланелеграфі – зображення птахів серед них зайчик і білочка. Діти відмічають, хто зайвий і пояснюють, чому вони не птахи.
- Ви любите птахів? За що ви їх любите?
- Діти, що роблять птахи весною? (будують, поправляють, ремонтують гнізда-домівки).
- Пташка просить вас заховатися (діти ховаються за стільчиками). В цей час виставляю картинки-гніздечка птахів на фланелеграф.
Дидактична вправа «Знайди пташці гніздечко». Діти підбирають гніздечка для птахів, ставлячи пташку біля її гніздечка.
Побудували пташки гніздечка.
- Що ж відбувається потім? (відкладають яєчка і висиджують пташенят).
- Чим годують птахи своїх пташенят?
Дидактична вправа «Назви пташенят». Пташка «сідає» кожному на долоньки,
а дитина повинна назвати пташеня пташки, яку назве педагог (горобець – горобеня).
Вправа «Врятуй пташеня». Діти уявляють, що знайшли маленьке, безпомічне
пташеня. – Що ви зробите? Вони «беруть» його в долоньки, зігрівають своїм диханням, коли пташеня «оживає», випускають на волю. Пташка їм дякує.
Із пташенят виростуть дорослі птахи. Давайте і ми уявимо себе птахами і «погуляємо» по майданчику.
Індивідуальне завдання «Виклади картинку». Діти викладають пташку по
лінії контуру начінням огірків, згідно зорових навантажень.
Пташці дуже сподобались картинки, вона із задоволенням подарує їх…Кому?
Шукає пташка сюрприз, «летить» до коробки-сюрпризу, там лежать іграшкові машинки для кожної дитини.
- Діти, ви здогадалися, від кого всі сьогоднішні сюрпризи?
Звичайно, від Лісовичка, адже це він обіцяв вам принести сюрпризи-подарунки.