План заходів спрямований на протидію булінгу
ВСТУП
-
взаєморозуміння;
-
взаємоповага;
-
дружня атмосфера;
-
пріоритет прав людини;
-
толерантність;
-
постійний розвиток;
-
активна життєва позиція;
-
здоровий спосіб життя;
-
людяність;
-
порядність;
-
повага до приватного життя;
-
мир;
-
єдина країна.
-
Визначити поняття «булінгу» та його види; виявити чинники, які перешкоджають безпеці учасників освітнього процесу;
-
Відпрацювати систему узгоджених поглядів і уявлень учнів, педагогів, психолога, батьків на освітнє середовище школи;
-
Обґрунтувати умови організації безпечного освітнього середовища та вимоги (критерії) до його ефективної організації для кожного учасника освітнього процесу згідно УГОДИ;
-
Скласти доступний алгоритм реагування та протидії булінгу;
-
Сформулювати конкретні рекомендації учням, педагогічним працівникам, адміністрації школи, батькам щодо організації безпечного середовища в навчальному закладі.
-
систематичність (повторюваність) діяння;
-
наявність сторін – кривдник (булер), потерпілий (жертва булінгу), спостерігачі (за наявності);
- дії або бездіяльність кривдника, наслідком яких є заподіяння психічної та/або фізичної шкоди, приниження, страх, тривога, підпорядкування потерпілого інтересам кривдника, та/або спричинення соціальної ізоляції потерпілого. Подання заяви про випадки булінгу (цькуванню)
1. Здобувачі освіти, працівники та педагогічні працівники, батьки та інші учасники освітнього процесу, яким стало відомо про випадки булінгу (цькування), учасниками або свідками якого стали, або підозрюють його вчинення по відношенню до інших осіб за зовнішніми ознаками, або про які отримали достовірну інформацію від інших осіб зобов’язані повідомляти директору закладу.2. Розгляд та неупереджене з’ясування обставин випадків булінгу(цькування)здійснюється відповідно до поданих заявниками заяв про випадки булінгу (цькування) (далі – Заява).3. Заяви, що надійшли на електронну пошту закладу, терміново доводяться до відома керівнику закладу та відповідальній особі.4. Прийом та реєстрацію поданих Заяв здійснює відповідальна особа, а в разі її відсутності – особисто директор ЗДО.5. Заяви реєструються в окремому журналі реєстрації заяв про випадки булінгу (цькування).6. Форма та примірний зміст Заяви оприлюднюється на офіційному веб-сайті закладу.7. Датою подання заяв є дата їх прийняття.8. Розгляд Заяв здійснює директор закладу з дотриманням конфіденційності.Відповідальна особа1. Відповідальною особою призначається працівник ЗДО з числа педагогічних працівників.2. Інформація про відповідальну особу та її контактний телефон оприлюднюється на офіційному веб-сайті закладу.
-
Ознайомлення учасників освітнього процесу з нормативно- правовою базою та регулюючими документами щодо превенції проблеми насилля в освітньому середовищі.
-
Проведення зустрічей, круглих столів, семінарів, тренінгів із залученням представників правоохоронних органів, служб соціального захисту, медичних установ та інших зацікавлених організацій.
-
Запровадження програми правових знань у формі гурткової, факультативної роботи.
-
Організація роботи гуртків, факультативів із психології.
-
Створення інформаційних куточків для учнів із переліком організацій, до яких можна звернутися у ситуації насилля та правопорушень.
-
Ознайомлення педагогічних працівників і дітей з інформацією про прояви насильства та його наслідки.
-
Батьківські збори –це форма організації спільної діяльності батьків, учителів, практичного психолога та соціального педагога, яка передбачає їх спілкування з метою обговорення актуальних питань навчання і виховання, ухвалення рішень.
-
Консультації – форма роботи з батьками, яка передбачає надання фахівцями психологічної служби допомоги батькам із різних проблем родинного виховання.
-
Педагогічний консиліум – форма спілкування учнів, учителів, фахівців психологічної служби навчального закладу та батьків, метою якої є цілісне, різнобічне вивчення особистості учня, вироблення єдиної педагогічної позиції; визначення головних напрямів удосконалення виховного процесу зусиллями вчителів, батьків, самого учня; тренінги спілкування, методики оволодіння аутотренінгом.
-
Для успішного попередження та протидії насильству треба проводити заняття з навчання навичок ефективного спілкування та мирного розв’язання конфліктів.
-
виховання дітей без застосування насильства;
-
захист дітей від насильства та зловживань, загрози для дітей у мережі Інтернет;
-
можливості для вдосконалення навичок виховання;
-
контактні дані установ, які надають допомогу в складних ситуаціях.
ПЛАН ЗАХОДІВ
щодо створення безпечного освітнього середовища ЗДО
№ | Назва заходів | Термін виконання |
Проведення просвітницької діяльності, спрямованої на формування негативного ставлення до протиправних дій | Постійно | |
Проведення місячника «Правового виховання» | Щорічно,
жовтень |
|
Проводити обстеження житло-побутових умов проживання дітей, які потребують підвищеної уваги, сімей, що опинилися у складних сімейних обставинах | Протягом року | |
Проведення годин спілкування , просвітницькі заходи у рамках правопросвітницького проєкту Міністерства юстиції «Я маю право».
Провести Всеукраїнський тиждень з протидії булінгу |
Жовтень
|
|
Проводити моніторинг ризиків виникнення всіх форм насильства серед дітей, визначення причин тривожності та агресивності | Постійно | |
Довести до відома всіх вихователів наказ МОН України № 844 від 25.12.2006 «Попередження насильства в сім’ї», Комплексний міжвідомчий план заходів із питань координації дій щодо попередження насильства в сім’ї. | вересень | |
Забезпечити неухильне виконання педагогічними працівниками Конвенції ООН «Про права дитини», Закону України «Про охорону дитинства» законодавств України в галузі освіти в частині збереження фізичного , духовного, психічного здоров’я та поваги до людської гідності дитини. | протягом року | |
В разі виявлені фактів насильства над дітьми негайно надавати інформації відповідним правоохоронним органам | Постійно | |
Розробити та провести цикл заходів щодо вивчення та популяризації серед учнів та батьків конвенції ООН про права дитини | Листопад | |
Пропагувати під час освітнього процесу формування навичок здорового способу життя серед дітей та молоді, запровадження високої педагогічної культури, толерантного ставлення до дітей | Постійно | |
Проводити лекційно-просвітницькі заходи в навчальному закладі з питань підготовки молоді до сімейного життя, планування сім’ї та попередження насильства в сім’ї. | Постійно |