Поради психолога “ПРОЕКТИВНА МЕТОДИКА «EMOTION CARDS»”

ПРОЕКТИВНА МЕТОДИКА «EMOTION CARDS»

Методика направлена на:

• Діагностику емоційного стану

• Вираження почуттів та бажань

• Діагностику емоційної атмосфери в родині

• Діагностику тривожності та агресії

• Розвиток емоційного інтелекту дитини Методика використовується в роботі з дітьми у віці від 4 років. «Діагностика емоційного стану дитини»

Інструкція: Перед тобою кактуси з різними емоціями та почуттями. Обери з них той, який тобі більш за все сподобався. – Давай придумаємо ім’я нашому кактусу? – Де він живе (в пустелі чи вдома)? (Якщо дитина промовляє, що кактус росте в пустелі, це може уособлювати самотність бажану або вимушену). – Він один росте, чи хтось є поряд? – Що він відчуває? – Який у нього настрій? – Чому в нього саме такий настрій? – Про що він мріє? – Хто про нього піклується? – Чим він тобі подобається / не подобається? – Як ти гадаєш, що у тебе є спільного з цим кактусом? Давай виберемо картку з погодою, яка за вікном (чи в пустелі, якщо дитина обрала кактус, котрий росте в пустелі). (Дитина проектує на образ кактуса свій внутрішній стан, думки, емоції та почуття). – Як ти гадаєш, що у тебе є спільного з цим кактусом? Давай виберемо картку з погодою, яка за вікном (чи в пустелі, якщо дитина обрала кактус, котрий росте в пустелі). – Яка погода за вікном? – Чи подобається вона нашому кактусу? – Як ти вважаєш яка погода йому подобається? Чому? – Така погода (сонячна / дує вітерець / йде дощ / блискавка) увесь час, чи може змінюватися? На яку? (Погода дає нам інформацію про психологічний клімат, в якому знаходиться дитина. Сонячна погода – позитивний, дощ та град – може бути натяком на конфлікти у сім’ї). Давай оберемо горщик, в якому, на твою думку, росте кактус. – В якому горщику він живе? – Розкажи, який цей горщик? – Кактусу подобається в ньому, чи він хотів би жити в іншому? Тоді в якому? (Горщик – є символом, показником, як дитина сприймає свою сім’ю, батьків. Чи відчуває дитина затишок та підтримку, чи навпаки, є тривожність, відсутність підтримки, несвідоме неприйняття близького оточення). «Емоційна атмосфера в родині» Інструкція: Обери картки з кактусами, який ти буваєш удома, які емоції та почуття ти проявляєш, який в тебе настрій. – Які емоції та почуття проявляють твої близькі? – З яким настроєм частіше буває тато та мама? Дідусь та бабуся? – Який настрій у тебе коли ти вдома, та коли йдеш до школи? – Хто чи що підіймає твій настрій? – Що тебе робить HAPPY (щасливим)? – В яких ситуаціях вдома ти можеш бути MAD (Злий, сердитий)? – Продовж речення: «Коли я MAD (злюсь), я можу … » – Чи буваєш ти SAD (сумним), в яких ситуаціях? – Продовж речення: «Я почуваю себе SAD (сумним), коли …» – Хто тобі допомагає подолати, коли ти SAD (сумний)? – Згадай ситуацію, в котрій твоя поведінка була SILLI (нісенітний, недотепний, глупий)? – Як на таку поведінку реагували батьки? Вчитель у школі? – Згадай ситуацію, я якій ти був BRAVE (сміливий)? – Як ти вважаєш, яким чином можна проявляти BRAVE (сміливість)? (Можна працювати окремо з кожною карткою, на котрій зображений кактус з емоціями та почуттями). «Гра на розвиток емоційного інтелекту» Інструкція: Кожен гравець наосліп бере картку на якій зображений кактус з емоціями. Розповідає коли і як він проявляв це почуття або емоцію за останні три дні. Наприклад, про свій «BRAVE» хоробрий вчинок або «MAD» поведінку, що зробило його день «HAPPY» щасливим або «SAD» сумним і т.д. Аналізуючи проективні розповіді, необхідно враховувати, що їх зміст може відноситися не лише до теперішнього часу і відображати актуальні проблеми дитини, але і до значимих подій з минулого досвіду або є уявленням дитини про майбутнє.

Вам може бути цікаво...

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься.