Дистанційне навчання. Мова рідна, слово рідне (молодша група)
Тема: Будинок для тварин
Мета: Продовжувати вчитиу згоджувати слова в реченні. Вправляти у вимові звуків української мови.Розвивати здатність робити художній аналіз віршованого тексту через конкретні запитання дорослого.Вправляти у доборі слів однакових за звучанням (рим).Спонукати запам’ятовувати вірш за схемою. Розвивати мислення. Підтримувати інтерес до українського побуту, народних казок. Виховувати ціннісне ставлення до оточуючого, бажання допомагати тому, хто в біді.
Словник: дерев’яний , глиняний, солом’яний, цегляний, дах, підлога.
Матеріал: коректурна таблиця по темі «Житло», вірш Лесі Вознюк «Є у кожного домівка»; рукавичка, іграшка ведмедик,кубики для кожної дитини, м’яч.
Попередня робота:читання українських казок, розгляд ілюстрацій до них, вивчення чистомовки.
Хід зняття:
Психоемоційний етюд « Доброго ранку».
Доброго ранку, рідний наш дім!
Доброго ранку, діткам усім!
Доброго ранку, сонечку ясному!
Доброго ранку, садочку прекрасному!
Вліво – вправо поверніться,
Одне одному всміхніться.
Вихователь:Малята, у мене для вас є сюрприз, а який, ви дізнаєтесь , коли відгадаєте загадку:Де ж усі сховались звірі?
У якій такій квартирі?
Дуже тісна, невеличка
Це чудова … .
– Подивіться, в рукавичці щось є.
– Хто це?(ведмедик) . А з якої він казки? (з казки «Рукавичка»).
– А хто ще із звірят жив разом з ведмедиком?
– Чому вони оселились у рукавичці?( бо їм ніде було жити)
– Чи довго вони там прожили? ( ні, їх прогнав собака)
– Давайте пригадаємо де хто може жити?
Ставайте один за одним та підемо до нашого знайомого будинку.( діти підходять до коректурної таблиці промовляючи чистомовку)
Рі – рі – рі – світить сонечко вгорі
Мо – мо – мо – до будинку ми йдемо
Ки – ки – ки – дуже вправні малюки
Ло – ло – ло – все розкажем про житло
Дид. впр. «Хто де живе?» з коректурною таблицею
- Назвіть житло для тварин
- Назвіть житло для комах
- Назвіть житло для птахів
- Назвіть житло для людини
- Назвіть казкове житло
- В яких казках герої живуть в українській хатинці?
Вихователь: Шкода, що наші звірята так і лишились без дому,але сьогодні ми спробуємо зарадити їхній біді і допомогти. А для цього спочатку покажемо їм ось цю хатинку(виставляється ілюстрація ). Погляньте, яка гарна хата! Чи подобається вона вам? Давайте роздивимось її уважно і розповімо про неї.
Мовна вправа « Розкажи про хату» ( з фішками)
- Для чого хаті потрібен дах?
- Для чого хаті потрібні вікна?
- Для чого хаті потрібні двері?
- Для чого хаті потрібна піч?
- Для чого хаті потрібні стіни?
- Для того щоб потрапити в хату…
- Для того щоб в хатібуло світло …
- Для того щоб в хаті було тепло…
- Для того щоб в хаті нічого не промокло …
- Для того щоб хата була міцною …
- Для того щоб виходив дим
- В хаті є високі, міцні…
- І господарям,і гостям відкривають…
- Димар стоїть на ….
- В хаті ми ходимо по…
- Між дахом та кімнатою є …
- Сонечко заглядає в хату через…
- В хаті килим лежить на …
Фізкультхвилинка « Наш дім»
Ось такий високий дім,
Дах трикутний є на нім,
Вікна відкриваються,
Двері зачиняються,
Із труби іде димок –
Непоганий теремок.
Як добре ви все розказали! Я вважаю, що звірят зацікавить цей будинок : от би їм такий! Та вони не знають, із чого його збудувати, який матеріал потрібний для будівництва. Допоможемо їм.
Мовна вправа «Що із чого в будинку»? (з м’ячем)
- Стіни із цегли – цегляні стіни
- Стіни із глини – глиняні стіни
- Стіни із дерева – дерев’яні стіни
- Дах із соломи – солом’яний дах
- Сходи із каменю – кам’яні сходи
- Сходи із дерева – дерев’яні сходи
- Рами із дерева – дерев’яні рами
- Димар із цегли – цегляний димар
- Шибки із скла – скляні шибки
- Двері із дерева – дерев’яні двері
- Димар із глини – глиняний димар
- Піч із цегли – цегляна піч
- Піч із глини – глиняна піч
- Підлога із дерева – дерев’яна підлога
Малята ви все добре розказали, і звірята зможуть обрати собі матеріал для будівлі свого дому. Усі погодились, що будинок має бути затишним , гарним. А зараз я вам пропоную послухати вірш Лесі Вознюк «Є у кожного домівка»
Є у кожного домівка
Є у кожного домівка:
у хліві живе корівка,
у конюшні — кінь, лошатко,
у гніздечку — пташенятко.
Вулик — схованка для бджілки,
а дупло — хатинка білки.
У норі живе лисичка,
равлик — в мушлі невеличкій.
У барлогу спить ведмедик,
у кімнаті — хлопчик Петрик.
Аналіз твору за запитаннями вихователя.
– Про кого ми прочитали вірш?
– У кого яка хатинка?
– Для чого всім потрібен дім?
– Як можна назвати дім по іншому?( хата, будинок, дім, домівка, квартира)
– Про яких тварин згадується у вірші?
– Назвіть диких тварин?
– Домашніх тварин?
– Добери риму: домівка-корівка, …; лошатко – …., лисичка – …; білка – …; ведмедик – …
Вивчення вірша за допомогою карток символів
Вихователь:Малята ми добре розказали звірятам про хатку, але вони маленькі, іграшкові тож давайте допоможемо їм збудувати хатку з кубиків.Зараз кожен візьме по кубику, ми будемо пригадувати що робили на занятті та будувати дім.
– Хто до нас прийшов?
– Що вони попросили зробити?
– Який буде цей будинок?
– З чого ми будемо будувати стіни?
– З чого ми будемо будувати дах?
– Які ми зробимо двері?
– Яка буде підлога?
– Для того щоб в хаті було тепло ми зробимо…?
– З чого ми зробимо піч?
– Діти,а як звірі будуть жити в цьому будинку разом?(весело, дружно)
Ось ми і збудували дім для наших звірят. Тепер їм буде де жити. Недарма кажуть: « В гостях добре, а дома краще.»