Дистанційне навчання. Мова рідна, слово рідне (молодша група)

 

Тема: Будинок для тварин

 

Мета: Продовжувати вчитиу згоджувати слова в реченні. Вправляти у вимові звуків української мови.Розвивати здатність робити художній аналіз віршованого тексту через конкретні запитання дорослого.Вправляти у доборі слів однакових за звучанням (рим).Спонукати запам’ятовувати вірш за схемою. Розвивати мислення. Підтримувати інтерес до українського побуту, народних казок. Виховувати ціннісне ставлення до оточуючого, бажання допомагати тому, хто в біді.

 

Словник: дерев’яний , глиняний, солом’яний, цегляний, дах, підлога.

 

Матеріал: коректурна таблиця по темі «Житло», вірш Лесі Вознюк «Є у кожного домівка»; рукавичка, іграшка ведмедик,кубики для кожної дитини, м’яч.

 

Попередня робота:читання українських казок, розгляд ілюстрацій до них, вивчення чистомовки.

 

Хід зняття:

 

Психоемоційний етюд « Доброго ранку».

Доброго ранку, рідний наш дім!

Доброго ранку, діткам усім!

Доброго ранку, сонечку ясному!

Доброго ранку, садочку прекрасному!

Вліво – вправо поверніться,

Одне одному всміхніться.

 

Вихователь:Малята, у мене для вас є сюрприз, а який, ви дізнаєтесь , коли відгадаєте загадку:Де ж усі сховались звірі?

 

У якій такій квартирі?

Дуже тісна, невеличка

 

Це чудова … .

 

–       Подивіться, в рукавичці щось є.

–       Хто це?(ведмедик) . А з якої він казки? (з казки «Рукавичка»).

–       А хто ще із звірят жив разом з ведмедиком?

–       Чому вони оселились у рукавичці?( бо їм ніде було жити)

–       Чи довго вони там прожили? ( ні, їх прогнав собака)

–       Давайте пригадаємо де хто може жити?

 

Ставайте один за одним та підемо до нашого знайомого будинку.( діти підходять до коректурної таблиці промовляючи чистомовку)

 

 

 

Рі – рі – рі – світить сонечко вгорі

 

Мо – мо – мо – до будинку ми йдемо

 

Ки – ки – ки – дуже вправні малюки

 

Ло – ло – ло – все розкажем про житло

 

Дид. впр. «Хто де живе?» з коректурною таблицею

 

  • Назвіть житло для тварин
  • Назвіть житло для комах
  • Назвіть житло для птахів
  • Назвіть житло для людини
  • Назвіть казкове житло
  • В яких казках герої живуть в українській хатинці?

 

Вихователь: Шкода, що наші звірята так і лишились без дому,але сьогодні ми спробуємо зарадити їхній біді і допомогти. А для цього спочатку покажемо їм ось цю хатинку(виставляється ілюстрація ). Погляньте, яка гарна хата! Чи подобається вона вам? Давайте роздивимось її уважно і розповімо про неї.

 

Мовна вправа « Розкажи про хату» ( з фішками)

 

  • Для чого хаті потрібен дах?
  • Для чого хаті потрібні вікна?
  • Для чого хаті потрібні двері?
  • Для чого хаті потрібна піч?
  • Для чого хаті потрібні стіни?
  • Для того щоб потрапити в хату…
  • Для того щоб в хатібуло світло …
  • Для того щоб в хаті було тепло…
  • Для того щоб в хаті нічого не промокло …
  • Для того щоб хата була міцною …
  • Для того щоб виходив дим
  • В хаті є високі, міцні…
  • І господарям,і гостям відкривають…
  • Димар стоїть на ….
  • В хаті ми ходимо по…
  • Між дахом та кімнатою є …
  • Сонечко заглядає в хату через…
  • В хаті килим лежить на …

 

 

 

Фізкультхвилинка « Наш дім»

 

Ось такий високий дім,

Дах трикутний є на нім,

Вікна відкриваються,

Двері зачиняються,

Із труби іде димок –

Непоганий теремок.

 

 

 

Як добре ви все розказали! Я вважаю, що звірят зацікавить цей будинок : от би їм такий! Та вони не знають, із чого його збудувати, який матеріал потрібний для будівництва. Допоможемо їм.

 

 

 

Мовна вправа «Що із чого в будинку»? (з м’ячем)

 

  • Стіни із цегли – цегляні стіни
  • Стіни із глини – глиняні стіни
  • Стіни із дерева – дерев’яні стіни
  • Дах із соломи – солом’яний дах
  • Сходи із каменю – кам’яні сходи
  • Сходи із дерева – дерев’яні сходи
  • Рами із дерева – дерев’яні рами
  • Димар із цегли – цегляний димар
  • Шибки із скла – скляні шибки
  • Двері із дерева – дерев’яні двері
  • Димар із глини – глиняний димар
  • Піч із цегли – цегляна піч
  • Піч із глини – глиняна піч
  • Підлога із дерева – дерев’яна підлога

 

 

 

Малята ви все добре розказали, і звірята зможуть обрати собі матеріал для будівлі свого дому. Усі погодились, що будинок має бути затишним , гарним. А зараз я вам пропоную послухати вірш Лесі Вознюк    «Є у кожного домівка»

 

Є у кожного домівка

Є у кожного домівка:

 

у хліві живе корівка,

у конюшні — кінь, лошатко,

у гніздечку — пташенятко.

Вулик — схованка для бджілки,

а дупло — хатинка білки.

У норі живе лисичка,

равлик — в мушлі невеличкій.

У барлогу спить ведмедик,

у кімнаті — хлопчик Петрик.

 

Аналіз твору за запитаннями вихователя.

–       Про кого ми прочитали вірш?

–       У кого яка хатинка?

–       Для чого всім потрібен дім?

–       Як можна назвати дім по іншому?( хата, будинок, дім, домівка, квартира)

–       Про яких тварин згадується у вірші?

–       Назвіть диких тварин?

–       Домашніх тварин?

 

–       Добери риму: домівка-корівка, …; лошатко – …., лисичка – …; білка – …; ведмедик – …

Вивчення вірша за допомогою карток символів

 

Вихователь:Малята ми добре розказали звірятам про хатку, але вони маленькі, іграшкові тож давайте допоможемо їм збудувати хатку з кубиків.Зараз кожен візьме по кубику, ми будемо пригадувати що робили на занятті та будувати дім.

 

–       Хто до нас прийшов?

–       Що вони попросили зробити?

 

–       Який буде цей будинок?

–       З чого ми будемо будувати стіни?

–       З чого ми будемо будувати дах?

–       Які ми зробимо двері?

–       Яка буде підлога?

–       Для того щоб в хаті було тепло ми зробимо…?

–       З чого ми зробимо піч?

–       Діти,а як звірі будуть жити в цьому будинку разом?(весело, дружно)

Ось ми і збудували дім для наших звірят. Тепер їм буде де жити. Недарма кажуть: « В гостях добре, а дома краще.»

Вам може бути цікаво...

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься.