Дистанційне навчання. Старший дошкільний вік. Логіко- математичний розвиток.

Логіко-математичний розвиток    

Тема: «Число 10. Геометричні фігури»

Мета: Виявити рівень знань дітей з математики за вивченими темами; закріпити вміння дітей рахувати в межах від 1 до 10;вправляти у порівнянні двох груп предметів та встановлені рівності між ними; закріпити вміння розрізняти геометричні фігури за їх властивостями та назвою: круг, квадрат, трикутник; порівняння смужок за довжиною та шириною; закріпити назву кольорів і вміння визначати на дотик з якого матеріалу виготовлений предмет; виховувати увагу, самостійність, витримку, уважність та взаємодопомогу.

Матеріал:демонстраційний: Набір цифр від 1 до 10, геометричні фігури, умовні міри, предметні картки.

Роздавальнийматеріал:картки з цифрами, двісмужки для викладанняпредметнихкарток, різні за довжиною та шириною смужки, геометричніфігури, предметні картинки.

Хід заняття

  1. I. Організаційний момент
  2. Привітання

Вихователь:Добрий день, шановнідіти!

Вправо-влівоповерніться,

Одне одному всміхніться

А дню ясному вклоніться.

Вихователь:Свій день завжди починайте з усмішки, і тоді у вас буде все гаразд, бо від неї всім стане тепліше. Даруйте всімсвоїпосмішки і нехай всіпосміхаються вам.

– Діти, а зараз у нас заняття з математики.

  1. Мотиваційний момент

Вихователь: Діти, подивіться хто до нас завітав у гості, але щоб дізнатися хто до нас завітав потрібно розгадати загадку.

Я працюю поважно,

Все літо літаю У поле,

до гаю, Збираю медок

Із різних квіток.

Кого не злюблю,

Того жалом колю. (Бджілка)

Вихователь: Так, правильно це Бджілка.

– Діти, а як ви думаєте, чому Бджілка завітала до нас на заняття? (Відповіді дітей)

– Вона не вміє рахувати, і дуже хоче навчитися рахувати. А так як наша група «Бджілка» і ми скоро йдемо до школи, то ми вміємо рахувати, так це? (Відповіді дітей)

– Тож давайте пограємо з Бджілкою і навчимо її рахувати.

  1. II. Основна частина
  2. Гра «Веселі задачі» мета: розвивати у дітей логічне мислення

– Скільки вух у трьох мишей?

– Скільки лап у двох ведмежат?

– Горіло 7 свічок. 2 свічки погасили. Скільки свічок залишилося?

– Банан розрізали на чотири частини. Скільки зробили розрізів?

– Мама купила дітям три шарфики і шість рукавиць. Скільки дітей у мами?

Вихователь: які ви, молодці діти.

  1. Гра « Оплески»

Дитина має плеснути в долоні стільки разів, скільки предметів знаходиться на дошці.

Вихователь: Я вам зараз буду вішати ілюстрації, а ви мені будете плескати в долоні скільки предметів знаходиться на дошці.

  1. Гра «Цікаві завдання»

Робота з смужками на повторення порядкової лічби від 1 до 10.

Вихователь: Діти на ваших столах дві смужки. На верхню смужку викладіть десять горішків, а на нижню дев’ять шишок.

–           Чого більше і на скільки ? (Відповідають діти).

–           Як зробити, щоб їх кількість стала рівною? (Відповідь дітей).

–           Так, додати одна шишка.

Робота на одній смужці.

А тепер, замініть на смужці один горішок і знайдіть цифру якою позначаться кількість предметів на смужці.

Діти знаходять цифру один.

Це один, чи одиниця,

Дуже тонка, наче спиця.

–           Додайте ще один горішок. Скільки їх стало? (Два горішки).

–           Знайдіть цифру два, яка позначає кількість предметів на смужці.

Діти: Це наступна цифра двійка,

В неї шия, наче лійка.

Ще й хвостом своїм виляє,

Наче землю підмітає.

–           Додайте до двох горішків ще однин і так само знайдіть цифру яка позначить кількість предметів на смужці. Скільки їх стало? (Три).

–           Ось і трійка виступає,

–           Таємницю розкриває:

–           Глянь на подив дітвори

–           З двох карлючок вийде «три».

Додаванням по одному предмету викладаємо на смужці десять горішків.

Кожну наступну дію вихователь супроводжує запитанням:

– Скільки горішків стало на смужці?

– Діти відповідають на запитання з декламуванням віршів про кожну цифру.

Цифра 4

Гострий лікоть у четвірки,

Як зачепить буде дірка.

Цифра 5

Дуже любить танцювать

На папері цифра «п’ять».

Вправо руку простягнула,

Вліво ніжку повернула.

Цифра 6

Цифра шість немов замок

Знизу круг, вгорі – гачок.

Цифра 7

Цифра сім, як кочерга

В неї, бач одна нога.

Цифра 8

Цифра вісім – два кільця,

Без початку, без кінця.

Цифра 9

Цифра дев’ять, чи дев’ятка –

Наче в цирку акробатка,

Сторчака перевернеться

Зразу на шість обернеться.

Цифра 10

Нуль у світі значить мало,

Та як поруч одиниця,

То десятка з них вже стане.

  1. Фізкультхвилинка

Хто ж там, хто вже так втомився?

І наліво нахилився?

Треба дружно всім нам встати,

Фізкультхвилинку починати.

Руки в гору, руки вниз,

На сусіда подивись,

І зроби чотири кроки,

Руки в гору підніміть,

І спокійно опустіть,

Всі дихайте, не дихайте,

Все чудово, все в порядку,

руки в гору, руки вниз,

Встаньте прямо нахиліться,

І весело посміхніться.

  1. Гра «Весела лічба»

Під кущем, уздовж ріки

Оселилися жуки:

Син і донька, батько й мати,

Спробуй всіх порахувати.

Скільки всього жуків? (чотири)

У Наталки – лялька Оля,

Плюшевій ведмедик – в Колі,

Котик – у Марійки,

Мотрійка – у Надійки.

Коник – у Андрійка

Скільки іграшок разом?

Скільки іграшок у дітей разом (п’ять).

  1. Гра «Жучки – Сонечки»

– Діти, до нас в групу прилетіли друзі БджілкиЖучки – Сонечки в яких на крильцях яких є крапочки.

Вони вилетіли із своїх будинків за нектаром, іне можуть їх знайти. Давайте допоможемо їм знайти квіточки. Кількість крапочок на крилах жуків різна. Вона відповідає номеру квіточки. Залежно від кількості крапочок знаходимо квіточку з відповідним номером (цифрою).

Діти виконують завдання.

– А тепер, я вам пропоную зробити квіточку для нашої гості, використовуючи геометричні фігури,у кожного з вас квіточки вийдуть різні. Які геометричні фігури використали для квітки?  (круг, квадрат, трикутник).

– Жучки – Сонечки ходять один до одного в гості, але доріжки що ведуть до їх будинків різної довжини та ширини (порівняння способом прикладання). – – До якого Жучка – Сонечка найкоротша доріжка?

III. Підсумок заняття

Вихователь:Діти ви сьогодні були молодці, ви допомогли Бджілці, і тепер вона вміє рахувати.

– Чи сподобалось вам сьогоднішнє заняття?

– Що ми сьогодні робили на занятті?

– Які завдання ми сьогодні виконували?

– Які завдання вам сподобалися найбільше?

– Як ви вважаєте чи допомогли ми Бджілці?

ПРО БДЖІЛКУ

Вам може бути цікаво...

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *