Дистанційне навчання. Мова рідна, слово рідне (старша група)
“Квітуча весна ”
Мета : розвивати уміння складати речення із словами – римами , збагачувати словник дієсловами , прикметниками ; відповідати на запитання повними реченнями; вчити утворювати складні прикметники , узгоджувати їх з іменниками ; закріплювати навички узгодження дієслів з іменниками ; закріпити вміння визначати останній звук у слові , добирати слова на заданий звук. Виховувати любов до природи .
Матеріал : картки із зображенням предметів для слів – рим , картки із зображенням квітів і їх назвою для фонетичного аналізу , картки – квіти , “чарівна квітка” , відео для фізхвилинки .
Хід заняття
В-ль : Який у вас настрій ? А коли у вас буває гарний настрій ? ( Коли приходить весна , коли світить сонечко , коли дарують квіти ). Зараз у нас яка пора року ? А що відбувається навесні ?
Діти : Тануть сніги , біжать струмки , пташки повертаються з теплих країн , на деревах з’являються бруньки , зеленіє травичка , розквітають перші весняні квіти .
В-ль : А який зараз місяць весни ? Як ви думаєте чому він так називається ? Ось у мене є гарна квітка чарівна і ми з нею пограємо !
Гра / презентація
https://www.youtube.com/watch?v=b-JqI6J6KzE
Рослини польові, лісові, садові та кімнатні.
Мовленева гра ” Розкажи де живе квітка “
Діти : Квіти ростуть на клумбі , квіти є у лісі , ростуть у полі і в саду , квіти є у лузі ; квітами прикрашають оселю , одяг , квіти малюють на картинах , с квітів роблять букети та віночки .
В-ль : Ми можемо зробити віночок не лише з квітів, а й із слів .
Мовленева гра ” Сплети віночок із слів “
В-ль : Діти, ви повинні називати квітку і сказати який перший звук.
Фізкультхвилинка руханка з рослинами
https://www.youtube.com/watch?v=tHzi5VwpBqo
ТРЕНАЖЕР з читання «Склади весняний букет»
https://www.youtube.com/watch?v=Rgp4fK7TqJ0
А тепер кожен знаходить свою пару ( слова – рими ).
Мовленева.гра ” Знайди пару ”
( Сонечко – віконечко , травичка – полуничка , річка – стрічка і т.д. )
В-ль : А тепер з цими словами кожній парі потрібно скласти речення .
Гра «Плесни в долоні, коли почуєш правильну ознаку весни»
– Діти загоряють, купаються, носять легкий одяг.
– Припікає сонечко.
– Під ногами шарудять сухі різнобарвні листочки.
– Набухають бруньки, розпускаються на деревах листочки.
– Люди збирають урожай фруктів, овочів.
– З теплих країв прилітають птахи.
Дидактична гра ” Склади речення ” (весна, сонечко, травичка, комаха,квіти)
Вірш
” Весна – красна “
Заглядає ясне сонечко
До нас у віконечко
Біжить річка
Як блакитна стрічка
Зеленіє шовкова травичка
Розквітає полуничка
Заглянувши під пеньок
Ти побачиш там грибок
Розцвіла біла ромашка
А на ній сидить комашка
І радіють весні діти
Веселяться наче квіти .
В-ль : бесіда за змістом вірша.
Яка весна-сказати лагідні слова ( Ніжна , тендітна , яскрава , мила , запашна).
Звуковий аналіз слова ВЕСНА
– Скільки звуків у слові весна?
– Скільки голосних звуків у слові весна?
– Скільки приголосних звуків?
– Скільки складів?
Ось бачите квіточка почула які ви розумні, тому вона розквітла і дарує кожному свою красу.