Дистанційне навчання. Старший дошкільний вік. Розвиток мовлення. Птахи рідного краю
Мета: продовжувати формувати знання дітей про птахів своєї місцевості;
закріплювати вміння розрізняти птахів за зовнішніми ознаками, поведінкою; удосконалювати навички вживання іменників у родовому відмінку множини; іменників – назв дитинчат птахів; вчити складати описові розповіді про птахів за запитаннями, за схемою; розвивати комунікативні здібності, уміння працювати в парах, групах, вести діалог; розвивати асоціативне мислення; виховувати допитливість, дбайливе ставлення до птахів, інтерес до художніх творів.
Матеріал: дидактична гра «Склади картинку», дидактична гра «Хто де живе», дидактична гра «Зимуючі-перелітні»;
Хід заняття
Психогімнастика. Привітання:
Доброго ранку, рідний наш дім!
Доброго ранку, гостям усім!
Доброго ранку, сонечку ясному!
Доброго ранку, садочку прекрасному!
Станем разом ми у коло,
Скільки друзів – глянь навколо!
Руку дружби простягну –
З другом сварку не почну!
Будемо всі дружно гратись,
Пізнавати і навчатись!
Мотивація.
Вихователь: Щоб дізнатися, про кого ми будемо з вами говорити, відгадайте загадку:
«Прилетіли гості, сіли на помості.
Без сокири, без лопати збудували собі хати»
– Хто це, діти?
– За якими словами ви дізналися відгадку? (П.в. Птахи мають крила, літають; перелітні повертаються з теплих країв; не мають інструментів, гнізда будують самі)
Дидактична гра «Склади пазли» (лебідь, дика качка, соловей, снігур)
Вихователь пропонує дітям об’єднатися за кольором бейджиків в пари;
розповісти про асоціації , назвати пташку за кольором бейджика (жовто-зелені – синички, білі – лебеді, червоні – снігурі, чорно-сірі – шпаки, світло-коричневі з нотками – соловейки, коричневі – горобці, чорно-білі – сороки)
Пальчикова гімнастика.
«Пташечки літають, крильцями махають,
А долоньки у діток, наче крила у пташок»
Діти викладають пазли під спів птахів; називають птахів.
Дидактична гра «Зимуючі чи перелітні»
Діти підходять до столу, беруть пташку і прикріплюють до відповідного дерева (зимуючі – до зимового, перелітні – до весняного; називають птаха)
Вихователь: Молодці, малята! Назвіть, будь ласка, причини, які спонукають перелітних птахів відлітати у теплі краї? (П.в.: Ластівка, зозуля, шпак, соловейко, жайворонок відлітають в теплі краї тому, що вони комахоїдні. А комахи на зиму ховаються і цим птахам нема чого їсти. Лелеки, журавлі, чаплі, лебеді, дикі качки – це водоплавні птахи. Вони живляться рибами, жабами, а взимку водойми замерзають.)
Вихователь: А що роблять зимуючі птахи, щоб не замерзнути і легше знайти собі їжу? (П.в.: Вони перебираються поближче до житла людей)
Вихователь:
Сьогодні загадку я вам загадала,
Без рук, без сокир хатки збудували.
Відгадка була зовсім недалечко,
Виходить, що це … (пташине гніздечко).
Дидактична гра «Хто де живе?»
– ластівка – під дахом будинку;
– синичка, дятел, горобець – в дуплі;
– шпак – шпаківні;
– соловейко – у траві;
– лелеки – на дахах або стовпах;
– зозуля – свого гнізда не має.
Робота у групах.
Вихователь: Діти, як ви гадаєте, що найголовніше відбувається в житті птахів навесні? (П.в. Птахи висиджують пташенят)
Мовна гра «Гніздечко передай – пташенят називай» (у сороки – сороченята; лелеки – лелеченята; у ворони – вороненята; у горобця – горобенята; у голуба – голуб’ята; у ластівки –ластів’ята; у у сови – совенята; у синички – синичата; у лебедя – лебедята; у шпака – шпаченята)
Фізкультхвилинка:
Станем струнко – руки вбоки,
Пострибаєм, як сороки.
Як сороки-білобоки.
Стрибу-стрибу, скоки-скоки.
Ходять чаплі по болоту, пильно дивляться у воду,
А над ними журавлі полетіли угорі.
Горобчики пострибали – цінь-цвірінь, цінь-цвірінь,
І зернята поклювали – цінь-цвірінь.
Мовна гра «Один-багато»
– Горобець (багато кого?) – горобців;
– сорока – сорок;
– ворона – ворон;
– голуб – голубів;
– ластівка – ластівок;
– снігур – снігурів;
– шпак – шпаків;
– крило (багато чого?) – крил;
– хвіст – хвостів;
– дзьоб – дзьобів;
– пір’їнка пір’я.
Дидактична гра «Відгадай птаха»
Високий рівень – за запитаннями (в парах).
Достатній рівень – за схемою.
Середній рівень – інсценівка.
Дидактична гра «Куб повертай – прикмету називай» (поведінка птахів за народними прикметами)
Якщо журавлі літають низько – то буде негода.
Сороки під стріху лізе – то буде негода.
Якщо купаються ворони – то буде негода.
Якщо снігур під вікном пищить – то буде хуртовина.
Якщо горобці зранку купаються в пилюці – то буде дощ.
Якщо ластівки почали лаштувати гнізда – настало стійке тепло.
Підсумок.
- Що було найцікавіше для вас сьогодні?
- Що нового ви дізналися?