Дистанційне навчання. Дитина в довкіллі/Талановиті пальчики
Тема: Жучок-Сонечко
Мета: поглибити знання дітей про сонечко семикрапкове; закріплювати вміння зв’язно переказувати оповідання; розвивати спостережливість, зв’язне мовлення; розвивати навички ліплення; заохочувати творчість у роботі з пластиліном; виховувати бережливе ставлення до комах як частини живої природи.
Обладнання: пластилін чорного та червоного кольорів, шкарлупа від грецького горіха, зображення хмарки, дощика, ключ від Весни.
Попередня робота з дітьми: спостереження за жучком-сонечком, розучування закличок.
Хід заняття:
- Вступна частина:
– Як легко дихається весною. Вдихніть весняне повітря. Чим пахне весна?
- А чи знаєте ви, що кожна пора року має свій ключик? Якого кольору ключ у Весни? Чому ви так думаєте?
- Але весна не може знайти свій ключик. То допоможемо їй?
- Основна частина:
– Давайте запитаємо у дощика, чи не бачив він ключа. Але ж як покликати дощ?
Закличка
Іди, іди дощику,
Зварим тобі борщику,
У глинянім горщику,
Іди, іди дощику.
(крапельки дощу)
- Дощик нам підкаже, як знайти ключик Весни. Ключик знайдеться, якщо ми перекажемо оповідання «Врятував сонечко» В. Сухомлинський.
ВРЯТУВАВ СОНЕЧКО
Це було повесні. Цілий день сяяло сонце, а потім насунули чорні хмари. Пішов дощ.
Під високою шовковицею сидів хлопчик Василько. Він не боявся зливи. Його захищало від неї густе листя. Під шовковицею було сухо. А поруч текли струмки. Василько побачив, як один струмок почав заповнювати невеличку заглибину. Утворювалось озерце. На середині цього озерця був маленький острівець. Води все прибувало й прибувало. Ось-ось затопить острівець.
Раптом Василько побачив на острівці маленьке червоне сонечко. Воно бігало від одного краю острівця до іншого. «Чому ж воно не летить?» – подумав Василько. Йому стало шкода сонечка.
Острівець ставав усе меншим. Ось він уже такий, як п’ятачок. Ось він уже не більший від копійки. Сонечко сиділо непорушно.
Василько побіг під дощ. І зразу ж змок до нитки. Та він устиг врятувати сонечко.
Запитання:
- В яку пору року сталася ця подія?
- Як звали хлопчика?
- За чим спостерігав Василько?
- Де знаходився маленький острівець?
- Що побачив Василько на острівці?
- Як поводилося сонечко?
- Чому воно не летіло?
- Як повівся хлопчик?
- Чи правильно він зробив, адже він змок?
- Як би вчинили ви?
– Молодці, ви гарно переказали казку. Але дощик каже, що у нього немає ключа і нам слід покликати жучка-сонечко, бедрика. Тож давайте разом промовимо таку закличку:
Закличка:
Лети, лети, сонечко,
На дідове полечко,
На бабине зіллячко,
На наше подвір’ячко!
– Подивіться, яке сонечко до нас залетіло! Воно говорить, що знає де знаходиться ключ від Весни але віддасть після того як ми зробимо багато-багато бедриків, щоб нашому Сонечку не було сумно одному.
(Діти сідають за столи. Діти беруть матеріал і приступають до роботи дивлячись на зразок)
– Які ж гарні бедрики у вас вийшли! Сонечку так вони сподобались, що воно віддало нам ключ від Весни.
- Заключна частина:
– Землю відчинимо, щоб прокинулася травиця. Річку, щоб прокинулася водиця. Небо відчинимо, щоб засвітило сонце.
Підсумок заняття.