Дистанційне навчання. Художня література (старша група)

 «КРАСА,  НАТХНЕННЯ,  РАДІСТЬ  І  ТАЄМНИЦЯ»

Мета: Виховання у дошкільнят моральних якостей на основі літературних   творів В.О.Сухомлинського

 Пішов маленький хлопчик до лісу. По дорозі зустрів Діда, що повертався з лісу. Старий був зморений, але радісно засміявся.

–         Чого ви радієте, Дідусю? – запитує хлопчик. – Мабуть, у лісі є щось дуже хороше?

– Так, Хлопчику, у лісі є Краса, Натхнення, Радість і Таємниця, Я їх побачив, і мені захотілось жити ще багато-багато років.

Хлопчик побіг до лісу. Подивився навколо себе. Все красиве: і дуб могутній, і ялинка ошатна, і верба плакуча, й береза білокора. А найкрасивішою Хлопчикові видалася маленька квіточка фіалки. Вона підняла поверх трави свою синю голівку з фіолетовим очком, яке запитливо поглядало на Хлопчика.

– Це краса, – прошепотів Хлопчик.

Прислухався і почув далеко-далеко тиху пісню горлиці: тур… тур… І тієї ж миті згадались Хлопчикові ласкаві й добрі материнські руки. Захотілось заспівати пісню про маму.

– Це натхнення, – прошепотів Хлопчик.

Ще уважніше подивився Хлопчик навколо. Яскраво сяяло сонечко, високо в синьому небі літали птахи, до самого обрію пливли зелені хвилі лісу.

– Як добре, що я все це бачу й відчуваю, – подумалось Хлопчикові. – Світ – це Радість, але Таємниці не помітив.

Пішов Хлопчик до лісу і наступного дня. Знову назустріч Дід. Розказав Хлопчик, як він відкрив для себе Красу, Натхнення і Радість, а ось Таємницю – не довелось.

– Дідусю, а де ж Таємниця?

Старий загадково посміхнувся й відповів:

– От доживеш до сивого волосся – тоді й зрозумієш Таємницю.

 

Запитання і завдання до оповідання:

  1. Що відчув Хлопчик, коли побачив усю красу лісу? Уявіть себе в тому лісі. Що ви відчуваєте?
  2. Чому Хлопчикові маленька квіточка фіалки видалася найкрасивішою?
  3. Поміркуйте, яку захоплюючу пригоду про себе або інших людей ви б могли розповісти фіалочці з оповідання. Розкажіть їй цю пригоду.
  4. Уявіть, що у вас на підвіконні оселилася фіалка. Розкажіть про те, як ви будете за нею доглядати. Придумайте чарівні пригоди, що раптом трапились з нею.

 Гра «Красиві руки та очі»

Обміркуйте з дітьми, якими мають бути очі людини, щоб їх можна було б назвати красивими, та що вони мусять вміти бачити. Потав вихователь показує дітям картки з малюнками різних предметів або тварин. Кожен має розповісти про все красиве, що є в тому чи іншому предметі або тварині.

Той, хто назвав найбільше красивого, отримує картку. Найкрасивіші очі у того, хто набере найбільше карток.

Обміркуйте з дітьми, якими мають бути руки людини, щоб їх можна було б назвати красивими, та що вони мусять уміти робити. Знову покажіть дітям картки з малюнками різних предметів або тварин. Кожен має розповісти про все красиве, що його руки можуть робити для того чи іншого предмета або тварини. Той, хто перелічив найбільше красивого, отримує картку. Найкрасивіші руки у того, хто набере найбільше карток.

 

Гра «Найкрасивіше»

Попросіть дітей уважно подивитися навколо себе і знайти щось красиве. Потім кожен має описати цей красивий предмет, не називаючи його. За описами одне одного діти вгадують, про які предмети йдеться. Попередьте дітей, що у найзвичайнісіньких предметах, якщо розглядати їх уважно, можна знайти багато цікавого, і що їх опис має бути образним та яскравим.

 

Бесіди

Запитання і завдання для бесіди:

  1. Якби у вас запитали, як навчитися бачити красу, яку б ви дали пораду?
  2. Джерельця краси. Що ви відчуваєте?
  3. Розкажіть про будь-який красивий вчинок, який ви здійснили б.

 

Малюнок «Красиві вчинки»

Прочитайте дітям прислів’я: «Не той хороший, хто обличчям пригожий, а той хороший, хто для діла гожий».

Попросіть дітей зобразити на малюнку красивий вчинок, який вони зробили або мріють зробити, вихователь збирає малюнки, а потім розглядає їх з дітьми. За малюнками одне одного діти розповідають про красиві вчинки своїх друзів, (Врятували голодне пташенятко, підв’язали деревце, допомогли малому другу знайти м’ячика, що загубився.)

 

Творче завдання

Вихователь виставляє на дошці малюнок із зображенням казкового лісу, де на галявині росте фіалка, і просить дітей перелічити її якості. Кожна нова якість додає квіточку для лісової галявинки. У результаті гри на малюнку з’являються чарівні квіти Якості, Добра, Любові, Краси, Чуйності тощо. Потім діти діляться на групи. Перша група – зірочки, друга – хмаринки, третя – сонячні промінчики, четверта – краплинки дощу, п’ята – люди чи мешканці лісу. Кожна група має вибрити будь-яку чарівну квітку на галявині та розповісти!, як ця квітка навчила їх тієї чи іншої якості.

 

 

 

 

 

Вам може бути цікаво...

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься.