Дистанційне навчання. Художня література (старша група)
«БДЖІЛКА І ГАРБУЗОВА КВІТКА»
В.О.Сухомлинського
Мета:Виховання у дошкільнят моральних якостей на основі літературних творів В.О.Сухомлинського
Слухання казки
Полетіла бджілка в поле за медом далеко-далеко. А сонечко вже сідає. Знайшла Бджілка велике гарбузове поле. У гарбуза квіти великі, пелюстки жовті, яскраві, як сонце. Літала Бджілка від однієї квітки до іншої, збирала мед. Підвела голову, подивилась навколо і закричала по-бджолиному від страху: сонечко зайшло, в небі зірочки мерехтять» В полі цвіркун співає.
«Що ж мені тепер робити?» – думає Бджілка.
«Сідай до мене на пелюстки, – говорить їй гарбузова квітка, – переночуєш, а ранком полетиш додому».
Сіла Бджілка на солодкі тичинки, закрила її квітка своїми пелюстками.
Спить Гарбузова квітка Спить Бджілка, спить поле. Увесь світ спить. Тільки зірочки в небі мерехтять. Ось і сонечко з’явилось з-за лісу. Гарбузова квітка відкрила пелюстки. Прокинулась Бджілка. Час додому летіти. Але в маленькому бджолиному серці щось затремтіло – сумне і тепле. Щось утримувало бджілку біля квітки. Вклонилася низенько Гарбузовій квітці і сказала: «Спасибі тобі, Квітко, за гостинність». Квітка зітхнула. їй ніяк не хотілося розлучатися з Бджілкою.
Але сонечко вже піднялося, над землею співав жайворонок в небі, літали метелики – почався день Бджілка покружляла над Гарбузовою квіткою і полетіла додому, понесла мед діткам.
Запитання і завдання до казки:
- Як ви гадаєте, чому Бджілці було важко розлучатися з Гарбузовою квіткою?
- Якщо ви зустріли добрих людей, чи важко вам з ними розлучатися?
- Придумайте декілька правил гостинності. Наприклад, завжди зустрічайте гостей посмішкою, придумайте для своїх гостей цікаві заняття.
Гра «Гостинні квіти»
Поділити дітей на дві однакові групи. Першій групі роздати картки з малюнками різних квітів. Друга група отримує картки з малюнками різних комах. Під музику «квіти» і «комахи» весело танцюють і кружляють. Несподівано музика стихає, і всі діти завмирають. Потім вихователь наказує групі комах: збирається дощ (сонечко сідає, настає ніч, час обідати тощо). На команду «комахи» підлітають до «квітів» і беруть їх за руки. Попередьте дітей, що біля кожної квітки має бути по одній комасі.
Потім кожна пара із «квіточки» і «комашки» складає невеличку сценку-діалог. «Квітка» має сказати «комашці» кілька ввічливих слів, наприклад: «Я прикрию тебе від дощу, напою солодким нектаром» тощо. «Комашка» має подякувати їй за гостинність і пояснити, чим їй подобається ця «квітка».
Попередьте дітей що вони можуть творити казкові пояснення. Скажімо, метеликові найбільше подобається лісова гвоздика, бо з її нектару він виготовляє для себе парфуми.
Бесіда
Запитання і завдання для бесіди:
- Чи подобається вам запрошувати у свій дім друзів і як ви їх зустрічаєте?
- До кого ви любите ходити в гості і чому? Перелічіть якості гостинної людини.
- Поміркуйте і розкажіть, які з цих якостей притаманні вам і вашим близьким.
Малюнок «Зустрічаємо гостей»
Прочитайте дітям прислів’я: «Хто людям свою домівку відкриває, – той без друзів не буває».
Запропонуйте дітям заплющити очі і уявити, що до них у гості завітали людина, тварина, пташка і комаха, які їм дуже подобаються.
Діти мають намалювати, як вони зустрічають гостей.
Творче завдання «В гостях у Гарбуза»
Запропонуйте дітям, щоб вони уявили, як із однієї гарбузової квітки виріс величезний солодкий гарбуз. Потім поділіть дітей на групи і роздайте їм картки з малюнками різних лісових мешканців. Діти придумують, як добрий Гарбуз зустріне їхнього лісового мешканця, котрий прийде в гості, і якими стравами із гарбуза його пригощатимуть. Завдання кожної групи: придумати якомога більше гарбузових страв. Наприклад, ведмедя Гарбуз пригостить гарбузовими котлетами з медом; білочку – смаженим гарбузовим насінням; їжачка – гарбузовою кашею; лисичку – гарбузовим варенням.