Дистанційне навчання. Художня література (старша група)

«БДЖІЛКА  І  ГАРБУЗОВА  КВІТКА»

В.О.Сухомлинського

Мета:Виховання у дошкільнят моральних якостей на основі літературних творів В.О.Сухомлинського

Слухання казки

Полетіла бджілка в поле за медом далеко-далеко. А сонечко вже сідає. Знайшла Бджілка велике гарбузове поле. У гарбуза квіти великі, пелюстки жовті, яскраві, як сонце. Літала Бджілка від однієї квітки до іншої, збирала мед. Підвела голову, подивилась навколо і закричала по-бджолиному від страху: сонечко зайшло, в небі зірочки мерехтять» В полі цвіркун співає.

«Що ж мені тепер робити?» – думає Бджілка.

«Сідай до мене на пелюстки, – говорить їй гарбузова квітка, – переночуєш, а ранком полетиш додому».

Сіла Бджілка на солодкі тичинки, закрила її квітка своїми пелюстками.

Спить Гарбузова квітка Спить Бджілка, спить поле. Увесь світ спить. Тільки зірочки в небі мерехтять. Ось і сонечко з’явилось з-за лісу. Гарбузова квітка відкрила пелюстки. Прокинулась Бджілка. Час додому летіти. Але в маленькому бджолиному серці щось затремтіло – сумне і тепле. Щось утримувало бджілку біля квітки. Вклонилася низенько Гарбузовій квітці і сказала: «Спасибі тобі, Квітко, за гостинність». Квітка зітхнула. їй ніяк не хотілося розлучатися з Бджілкою.

Але сонечко вже піднялося, над землею співав жайворонок в небі, літали метелики – почався день Бджілка покружляла над Гарбузовою квіткою і полетіла додому, понесла мед діткам.

Запитання і завдання до казки:

  1. Як ви гадаєте, чому Бджілці було важко розлучатися з Гарбузовою квіткою?
  2. Якщо ви зустріли добрих людей, чи важко вам з ними розлучатися?
  3. Придумайте декілька правил гостинності. Наприклад, завжди зустрічайте гостей посмішкою, придумайте для своїх гостей цікаві заняття.

Гра «Гостинні квіти»

Поділити дітей на дві однакові групи. Першій групі роздати картки з малюнками різних квітів. Друга група отримує картки з малюнками різних комах. Під музику «квіти» і «комахи» весело танцюють і кружляють. Несподівано музика стихає, і всі діти завмирають. Потім вихователь наказує групі комах: збирається дощ (сонечко сідає, настає ніч, час обідати тощо). На команду «комахи» підлітають до «квітів» і беруть їх за руки. Попередьте дітей, що біля кожної квітки має бути по одній комасі.

Потім кожна пара із «квіточки» і «комашки» складає невеличку сценку-діалог. «Квітка» має сказати «комашці» кілька ввічливих слів, наприклад: «Я прикрию тебе від дощу, напою солодким нектаром» тощо. «Комашка» має подякувати їй за гостинність і пояснити, чим їй подобається ця «квітка».

Попередьте дітей що вони можуть творити казкові пояснення. Скажімо, метеликові найбільше подобається лісова гвоздика, бо з її нектару він виготовляє для себе парфуми.

Бесіда

Запитання і завдання для бесіди:

  1. Чи подобається вам запрошувати у свій дім друзів і як ви їх зустрічаєте?
  2. До кого ви любите ходити в гості і чому? Перелічіть якості гостинної людини.
  3. Поміркуйте і розкажіть, які з цих якостей притаманні вам і вашим близьким.

Малюнок «Зустрічаємо гостей»

Прочитайте дітям прислів’я: «Хто людям свою домівку відкриває, – той без друзів не буває».

Запропонуйте дітям заплющити очі і уявити, що до них у гості завітали людина, тварина, пташка і комаха, які їм дуже подобаються.

Діти мають намалювати, як вони зустрічають гостей.

Творче завдання «В гостях у Гарбуза»

Запропонуйте дітям, щоб вони уявили, як із однієї гарбузової квітки виріс величезний солодкий гарбуз. Потім поділіть дітей на групи і роздайте їм картки з малюнками різних лісових мешканців. Діти придумують, як добрий Гарбуз зустріне їхнього лісового мешканця, котрий прийде в гості, і якими стравами із гарбуза його пригощатимуть. Завдання кожної групи: придумати якомога більше гарбузових страв. Наприклад, ведмедя Гарбуз пригостить гарбузовими котлетами з медом; білочку – смаженим гарбузовим насінням; їжачка – гарбузовою кашею; лисичку – гарбузовим варенням.

 

презент. сухомл.2

Вам може бути цікаво...

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься.