Дистанційне навчання. Дитина в довкіллі/Талановиті пальчики
Інтегроване заняття « Подорож до Іжачка» для дітей молодшого дошкільного віку
Програмовий зміст :
Продовжувати знайомити малят з дикими тваринами , зокрема їжаком ; формувати вміння відокремити та охарактеризувати особливості зовнішнього стану тварини ,образу життя,звички . Вчити дітей уважно слухати художні твори та відповідати на запитання вихователя . Закріпити ознаки весни. Збагачувати словник дітей прикметниками . Активізувати мову дітей словами : кубельце, лігво , дупло, барліг. Спонукати дітей визначати назву дитинчат, тварини якої воно називає: білченя, лисеня , ведмежа, вовченя, їжаченя, зайченя. Розвивати мову, пам’ять, увагу , мислення дітей , мовне дихання під час дихальних та імітаційних вправ . Вчити дітей малювати нетрадиційним способом, доповнювати зображення деталями ( малювання методом відбитка ).
Розвивати почуття кольору, дрібну моторику рук, , творчу уяву. Викликати емоційний відгук на незвичайний спосіб малювання . Виховувати бережливе ставлення до природи.Хід заняття :
Станемо усі рівненько
Усміхнемося гарненько,
Поверніться до гостей ,
Скажем всім їм :
« Добрий день!»
Ми вам зичимо здоров’я і добра , а тепер до роботи пора !
– Сьогодні я запрошую вас до лісу. Дорога далека , і щоб ніхто не заблудився , ми пограємо в гру «Ау!»
А ми у ліс ходили по квіточку рясну.
І щоб не загубитись гукаємо : «Ау! Ау! Ау!»
- Щоб в лісок усім зайти треба нам місток пройти. (ходьба по килимку із шишок, каштанів тощо). Місток вузенький , тож ручки кладемо на пояс і ступаємо обережно.
- Ось ми і у лісі («Звуки лісу»). Яке тут свіже повітря . (Дихальні вправи)
- Скільки тут дерев ?
- Хто живе в лісі ?
Так , у лісі багато тварин , птахів , комах і кожен із них має свою домівку.
Дидактична гра «Хто де живе?»
- Хто живе у дуплі ?
- Хто спить в барлозі ?
- У кого є лігво ?
- Хто ховається в норі?
- Де спить їжачок ? ( в кубельці)
Я бачу хатинку однієї дикої тваринки , а якої саме ,прошу відгадати загадку .
Загадка : Колючий клубочок прибіг у садочок. Хто це ?
Подивіться ,яке гарне кубельце ! Тут спить їжачок . Давайте його розбудемо .
Вірш : Будить мама Їжачка рано на весні :
Прокидайсь ,моє малятко вже розтанув сніг !
Вже птахи давно щебечуть ,
Уставай ,сонько .
Промінь Їжачка торкнувся –
Їжачок наш потягнувся .
Прокинувся їжачок від зимового сну і побачив у віконечко ,що надворі вже …
- Яка пора року ?
- Яка сьогодні погода ?
- Що сталося зі снігом?
- Що починає з’являтися на землі ?
- Що відбувається з деревами?
- Що роблять птахи , комахи ?
Їжачок побачив усю цю красу і вирішив піти погуляти.
Запрошую і вас, дітки , погратися.
Динамічна пауза :
Їжак тупав по стежині
І грибочки ніс на спині
Шурхіт листя відчував бо в ліску він проживав.
А на зустріч скаче зайчик ,
Довговухий пострибайчик .
Їжак зайчика злякався
І в клубок вмить загорнувся .
Промінь сонця доторкнувся
Їжачок наш розгорнувся.
Діти , їжачку дуже цікаво дізнатися ,який він ? ( з допомогою схем діти розповідають)
- Їжачок гладенький – чи колючий ?
- Великий чи маленький ?
- У нього пір’я чи голки ?
- Він їсть яблука чи траву ?
- Носик в їжака чорний чи білий ?
Дихальні та імітаційні вправи «Їжачок» :
- Покажіть , як їжачок шукає їжу, морщить носик, фиркає.( Діти,наслідують вихователя, морщать ніс , вимовляють звук « Ф-Ф-Ф»).
- Покажіть , як їжак сердиться , пихкає . (діти суплять брови і вимовляють звукосполучення « пих –пих- пих).
- Їжак надуває і здуває щоки . (Діти надувають щоки , а потім роблять видих з призвуком «пу-у-у-у»)
- Коли їжачок втомився … ( Видих горлечком з призвуком « ха-а-а»).
Ой , подивіться , так тут ціла родина їжаків !
- Як називається тато в цій сім’ї ? Мама ? Діти Їжака ?
У кожної матусі є свої дітки , а у тварин – дитинчата.
Дидактична гру « Кого покликали додому ?»
Лисиця покликала … ?
Зайчиха – … ?
Вовчиця – …?
Ведмедиця – … ?
Білка – … 7
Їжачиха – …?
Давайте перетворимося на маленьких їжаченят і пограємось .
Фізкультхвилинка :
Люблять всі Їжаченята
По стежині дріботати
Ось рядочком вони йдуть
Через гай іде їх путь .
Озирнулись , зупинились ,
На всі боки подивились ,
Чуб почухали колючий
І гайда у ліс дрімучий .
Ой , як весело нашим їжаченятам.
Їжачок так довго бродив по лісі , що зголоднів . Давайте відшукаємо його улюблену їжу .
Дидактична гра «Що їсть Їжачок ?»
Молодці , ви дуже багато знаєте про лісових мешканців .
А зараз , я хочу розповісти , яка пригода сталася одного разу у лісі , а ви мені допоможете.
Розповідь казки за серією картин .
( бесіда за змістом твору)
- Хто жив у лісі ?
- Хто ходив у ліс ?
- Хто побачив їжачка ?
- Що зробила Катруся ?
- Що зробив їжачок ?
Їжачок побачив , що в нірці , в сім’ї Їжаків з’явилися їжаченята.
Вони були такі малесенькі ,що навіть голочок у них не було , а це небезпечно.
Тож давайте намалюємо голочки їжаченятам .
Перед тим ,як розпочати малювати, давайте зробимо маса долоньок .
Пальчикова вправа:
Кулька в нас є непроста
Вся в колючках вона
Між долоньок покладем
Ним долоньки розітрем.
Вгору , вниз її катаєм
Свої руки розвиваєм.
А зараз , дітки , пройдемо і сядемо за столи, у кожного є картинки із зображенням їжачка.
Берем картон, складений навпіл. В руці тримаємо з боку 2-х сторін. Мокаємо в коричневу фарбу.
І методом «відбитка» малюємо голки нашим їжачкам . Рухаємося , починаючи зверху і по колу, імітуючи зростання голок. (діти малюють ).
Діти , подивіться , які вийшли у вас гарні їжаченята , та які вони мають гострі голочки . тепер їм ніякий звір не страшний . Молодці !