Дистанційне навчання. Дитина в довкіллі/Талановиті пальчики

«Диво-дивне, дивина – по землі іде весна»

Мета: закріпити  знання дітей про весну, про зміни які відбулися в природі з приходом весни,  її ознаки; формувати мовленнєву компетентність, культуру мовленнєвого спілкування; вправляти в умінні  відповідати на запитання, підтримувати діалог, переказувати оповідання; збагачувати словниковий запас за темою, активізувати в мовленні слова-дії, слова-ознаки. Розвивати словесно-логічне мислення, творчу уяву, комунікативні здібності, дрібну моторику; викликати позитивні емоції під час створення спільного колективного панно по темі. Виховувати у дітей спостережливість, уважність, емоційне ставлення до явищ природи навесні, інтерес до художніх творів, товариськість, почуття дружби і взаємодопомоги.

 

Хід заняття

Залишайте звичні справи

Та ідіть на заняття – і чудове, і цікаве,

Що розкаже вам чимало.

В різні боки поверніться,

Одне одному всміхніться.

Діти, яка зараз пора року? За якими ознаками ми дізналися, що зараз весна?

  • Зеленіє трава;
  • На деревах з’явилися листочки;
  • Розквітли перші весняні квіти;
  • Повітря стало теплим;
  • Із теплих країв повернулися птахи;
  • Прокинулися від зимового сну звірі;
  • Сонечко не тільки світить, а й гріє.

Малята, а якими гарними словами ми можемо сказати про  весну?

Д/гра «Яка весна?»

  • якщо світить сонечко… сонячна;
  • весело співають птахи… співуча;
  • розквітають перші весняні квіти… квітуча;
  • зеленіє свіжа молода трава… зелена;
  • капають бурульки… плакуча;
  • течуть струмки… текуча;
  • чудово пахнуть квіти… запашна;
  • радіють весні діти і дорослі… весела, радісна.

А щось у нас у групі не зовсім весело і сонечко не заглянуло до нас у віконечко. Давайте погукаємо його чудовою закличкою. Читання заклички.

Вийди, вийди, сонечко,

На дідове полечко,

На бабине зіллячко,

На наше подвір’ячко.

На весняні квіточки,

На маленькі діточки.

Там вони граються,

Тебе дожидаються.

(демонсрація картинки сонечка у віконечку).

Ось і завітало сонце до нас у групу. І відразу стало тепло, сонячно і радісно.

І під лагідними сонячними промінцями  пропоную  вирушити в уявну  подорож до весняного лісу.

Ейдетика: розвиток асоціативного мислення.

Діти,  про що чи про кого  ви подумали, коли я вам сказала, що вирушимо до лісу?

Отже, закрийте  оченята і уявіть,  як ми потрапляємо до весняного лісу.

Звучить музика лісу

Ось ми і потрапили до лісу.  Сідайте зручно і послухайте

оповідання В. О. Сухомлинського  «Все в лісі співає».

Весною ми пішли до лісу. Зійшло сонце, подихнув легенький вітерець, і всі дерева в лісі заспівали. Кожне співало свою пісню. Береза співала ніжну пісню. Слухаючи цю пісню, хотілось підійти до білокорої красуні й обняти її. Дуб співав мужню пісню. Коли ми слухали пісню дуба, нам хотілось бути сильними, відважними. Верба, що схилилась над ставком, співала задумливу пісню. Прислухаючись до пісні верби, ми подумали, що прийде осінь і листячко з дерев осиплеться. Горобина співала тривожну пісню. Від цієї пісні до нас прилинула думка про темну ніч і бурхливу грозу, від якої гнеться тонка горобина, немов шукаючи захисту. Ось які пісні почули ми в лісі.

 

  • Як називається оповідання, яке ви щойно прослухали?
  • Хто написав оповідання «Все в лісі співає»
  • Хто співав пісні у лісі?
  • Назвіть їх;
  • Яку пісню співала береза? Дуб? Верба? Горобина?
  • Березу, дуб, вербу, горобину як можна назвати одним словом?

 

Діти, давайте лагідно назвемо дерева за їхні такі чудові пісні.

 

      Д/гра «Назви лагідно»

 

  • А хто іще співає в лісі?
  • Як співають пташки навесні?
  • Чому вони співають весело?
  • Яких ви знаєте птахів, що повернулись із теплих країв;
  • Пригадайте вірші які вивчили про журавлів.

 

Читання віршів: С. Пушик «Веселики – журавлі», П.Воронько «Облітав журавель».

 Що несли на крилах журавлі?Давайте подивимось, що ж  наші журавлики вам  принесли.

 

Діти розглядають набір: дерево, сонечко, травичка, квіточки, пташки.

 

Журавлики хочуть, щоб ви виклали картину про весну. Я вам буду розповідати, що зображено на картині, а ви знаходите елемент картини і викладаєте його на аркуші паперу.

 

Настала весна. Сонечко високо піднялось в небі і пригріло землю. Зазеленіла молода травичка. Дерева прокинулись від зимового сну. На деревах з’явилися листочки. Зацвіли різнокольорові весняні квіти. Із теплих країв повернулися птахи.

(Розгляньте картини які у вас вийшли).

2. Талановиті пальчики

А зараз я вам пропоноую створити свій букет квітів

Пальчикова гімнастика:

Вранці рано він закритий,

Але до полудня ближче

Розкриває пелюстки, красу їх бачу.

До вечора квітка знову закриває віночок,

І тепер він буде спати

До ранку, як пташеня.

(Кисті рук щільно зімкнуті. Долоні відходять один від одного, подушечки великих пальців притиснуті до кінців вказівних кисті рук нагадують бутон. Кисті рук у зап’ястя з’єднані, а пальці плавно розходяться в різні боки, нагадуючи розкрився квітка. Пальці зімкнуті, утворюючи закрився квітка. Кисті рук повертаються в початкове положення. Кладуть кисті рук під щоку, імітуючи сон).

Пояснення – показ:

Для сьогоднішньої роботи нам будуть потрібні аркуш паперу, деталі аплікації (стеблинки, листочки і бутони, клей, кисть для клею, серветки, вази).

Спочатку ми приклеюємо стеблинки, потім – листочки, а потім – цветкі- бутони.

Як треба намазувати деталі? (Всю, все краю)

Покажіть, як треба тримати кисть.

Діти беруть свої кисті. Стежу, щоб вони правильно тримали пензля (два пальця тримають кисть трохи вище металевої частини, на третьому пальці кисть лежить).

Правильно. Беріть свої деталі, намащуйте клеєм і наклеюйте.

5. Продуктивна самостійна діяльність дітей.

Вихователь допомагає в роботі на прохання дітей.

6. Виставка та аналіз дитячих робіт.

В кінці заняття діти розглядають роботи один одного, і педагог хвалить всіх дітей.

Які гарні букети у вас вийшли!

 

Вам може бути цікаво...

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься.