Дистанційне навчання. Дитина в довкіллі
Тема: Подорож сонечка
ПРОГРАМОВИЙ ЗМІСТ:
Розширювати знання дітей про сонце, положення сонця в різні періоди дня : Зранку і ввечері -хонце низько над землею, вдень високо в небі, вночі сонця не видно. Від сонця йдуть тепло і світло. Розвивати спостережливість. Виховувати любов до природи рідного міста та краю, у
МАТЕРІАЛ:
Повітряна кулька жовтого кольору, площинне зображення сонця, хмар, люстерко.
ХІД ЗАНЯТТЯ.
- Чому в нашій групі сьогодні так світло і ясно?
- Чи гріє сонечко?
- Якого кольору сонце?
- На що схоже сонце?
- Скільки сонечок у небі?
Вихователь показує повітряну кульку жовтого кольору.
- Що це таке?
- Якого кольору, форми?
- Як ви думаєте, чи схоже сонце на таку кульку?
Вихователь: сонце схоже на повітряну кульку, тому що воно жовтого кольору та кругле, як кулька. Сонце дуже-дуже велике. Доторкніться до кульки. Чи гаряча вона? Ні вона не гаряча, а сонечко дуже гаряче. Воно посилає до нас свої промінці і вони зігрівають всю землю.
Я хочу вам розповісти про те, як сонечко подорожує по небі. (Демонстрація малюнку садочка або будинку).
Вночі сонечко добре виспалось.
Прокинулось воно зранку.
Спало сонечко у річці
Ранком вмилось у водичці,
Хмарочками утиралось
Травам, квітам усміхалось.
І що ж воно побачило? Побачило сонечко гарне місто, але не знає як воно називається. Давайте ми йому підкажемо, бо це наше місто, в якому ми з вами живемо. Як називається наше місто? А ось у місті стоїть гарний * будиночок. Захотіло сонечко дізнатися, хто живе в цьому будиночку. Заглянуло сонечко у віконце, але там нікого не побачило.(Вихователь показує як сонце поступово піднімається вгору). Піднялося воно вище, виглянуло із-за будинку і бачить, що почали сюди йти маленькі діти разом зі своїми мамами і татами. І тоді сонечко здогадалось, що це за будинок. А ви малята, знаєте, куди йдуть зранку діти? Це в нас теж дитячий садок. Діти побачили сонечко, привітались з ним: „Доброго ранку, сонечко!”
Всі малята зайшли до садочка, бо на них там чекали вихователі, іграшки. Пригадайте, що ми з вами робимо зранку в садочку. Захотіло сонечко теж подивитися, що роблять діти, піднялося воно вище, зазирнуло у віконечко. І в групі у дітей стало світліше і тепліше. Воно дивилось уважно у вікно. А тим часом у діток закінчилися заняття, вони одягнулись і пішли гратися на майданчик. (Вихователь викладає на ілюстрації зображення дітей, що граються). Підняли діти свої голівки догори і побачили як до них посміхається сонечко. Діти теж посміхнулися до сонечка і привіталися: „Доброго дня, сонечко!”
Сонечко дивилося як діти дружно гралися на майданчику. Воно зігрівало всіх своїми промінцями. Але ось з’явилася у небі темна хмара, закрила вона наше сонце. ( Вихователь закриває зображення сонця зображенням хмаринки). Треба нам діти звільнити наше сонце, прогнати темну хмару. Давайте прочитаємо вірш „Здрастуй сонечко”. Хмаринка не хоче втікати. Я придумала, ми всі разой покличемо сонечко, заспіваємо пісеньку „Вийди, вийди, сонечко”. Хмарка зникла.(3абрати хмаринку).
Сонечко зраділо, що ви йому допомогли, піднялося воно високо-високо. Подивилося вниз, а діток вже не видно. Куди ж вони поділися, як ви думаєте, малята? Діти погуляли та й знову зайшли до садочка, бо вже був час обідати. Що роблять діти після того як пообідають? Діти лягають спати, щоб відпочити і бути міцними.
Довго гуляло сонечко по небі, світило, гріло все довкола своїми промінцями, а діток все не було і не було. Сонечко перейшло на інший бік. (Вихователь викладає зображення сонця з іншого боку від будинку). Знову сонечко, подивилося вниз і побачило, що на майданчику граються діти. Вони привіталися із сонечком: „Добрий вечір, сонечко!”
Вже за дітками почали приходити мами, вони йшли додому і розповідали про те, чим займалися в садочку.
Стомилося сонце за цілий день, стало повільно опускатися все нижче і нижче. Воно захотіло відпочити. Опустилося низько і сховалося за горою (вихователь демонструє, як сонце опускається). Настала ніч.
- Що з’являється на небі вночі?
- Що ми робимо вночі?
Разом із сонцем вночі сплять діти і дорослі, тварини і птахи. А вранці все знову прокидається разом із сонечком.
Давайте подивимось у вікно. 4
- Чи є зараз сонечко надворі? Що нам дає сонце?
- Який день сьогодні у нашому місті?
- Якщо на небі світить сонце, то який це день?
- Якщо нема сонця, то який?
- Де сонечко буває зранку, вдень, під вечір?
- Коли воно більше припікає вранці чи вдень?
Вихователь пускає сонячного зайчика. Ой, хто це до нас завітав? Це сонячний зайчик – синок сонечка, він хоче погратися з вами .Хто зможе впіймати сонячного зайчика?
Підсумок заняття.