Дистанційне навчання. Розвиток мовлення. Комахи

Світ комах.  Розвиток мовлення.

Програмовий зміст

  • зв’язне мовлення: удосконалювати навички зв’язно переказувати оповідання близько до тексту;
  • звукова культура: удосконалювати вимову звуків [дж] та [ж]; розвивати мовне дихання;
  • граматика: формувати навички вживання прикметників разом з іменниками; звертати увагу дітей на форми іменників чоловічого роду в родовому відмінку (метелика, джмеля); розвивати спостережливість; виховувати турботливе ставлення до живих об’єктів природи.

 

Словник:

активізувати вживання назв комах; увести у словник узагальнююче слово комахи.

 

 

 

Матеріал: іграшки-бджілка, метелик; ілюстрація із зображенням метелика, який плавав на ставку, матеріал для гри «Допоможи метеликам».

 

Хід заняття 19 Тема. Світ комах. Заняття в дошкільному навчальному закладі. Розвиток мовлення. Середня група

 

До дітей завітала бджілка. Вона шукає свого друга метелика.)

 

Вихователь. А де ми можемо побачити метелика? (Відповіді дітей.)

 

(Вихователь запрошує дітей на незвичайний лужок. (Групова кімната прикрашена зображенням квітів і комах.) Діти розглядають квіти, жуків, бджілок.)

 

 

 

Вихователь. Кого ви зустріли на цьому лужку? (Відповіді дітей.)

 

— Як назвати одним словом бджілку, джмеля, сонечка, бронзівку?

 

Діти. Комахи.

 

Дидактична вправа «Хто більше назве?»

Дітям потрібно назвати якнайбільше ознак комах. Бджола (яка?) весела, працьовита, смугаста, чарівна.

 

Коник (який?) зелений, прудкий, швидкий, стрімкий, жвавий.

 

Вихователь.

Погляньте, яку фотографію приніс нам джміль. (Ілюстрація із зображенням метелика, який пливе на квітці по ставку.)

 

— Хто на ній зображений?

 

Діти. Метелик.

 

Вихователь. Так, це наш метелик. Він із казки, яку написав В. Сухомлинський. А називається ця казка «Як метелик плавав у ставку».

 

Вихователь читає казку.

 

ЯК МЕТЕЛИК ПЛАВАВ У СТАВКУ

 

Летів білий метелик над ставком. А хтось кинув у воду червону квітку. Пливе квітка. Побачив метелик червону квітку. Сів на неї, сидить, крильцями водить. Квітка пливе, і метелик пливе.

 

Летить ластівка над водою і дивується: «Що це таке? Як метелик навчився плавати?» Доторкнулася ластівка крилом до води. Сколихнулась вода, сколихнулась квітка, загойдався метелик. Весело йому пливти по ставку.

 

 

 

 

Запитання за змістом тексту

 

— Чим була здивована ластівка?

 

— Чому метелики люблять квіти?

 

— Чому метеликові було весело?

 

— Що спільного між метеликами і квітами?

 

— Про що ми дізналися з казки?

 

(З’являється метелик.)

 

Вихователь. А тепер я вам ще раз прочитаю казку, ви її уважно послухаєте і запам’ятаєте. Потім розкажете її метеликові.

 

(Діти переказують казку.)

 

Фізкультхвилинка

 

Я біжу, біжу по гаю. (Біг на місці.)

Я метелика спіймаю.

А метелик не схотів, (Піднімання рук угору.)

Геть від мене полетів.  (Змахи руками.)

Сів метелик на травичку,

Може думав — не помічу? (Присідання.)

Блиснуть крилечка ясні —

Зразу видно вдалині.

Полетів він на лужок, (Змахи руками.)

Заховався між квіток.   (Присідання.)

Я іду, іду, іду —

І метелика знайду! (Ходьба з уповільненням темпу.)

 

Вихователь. Давайте з вами заховаємо наших метеликів на квітках так, щоб їх ніхто не помітив.

 

 

 

Дидактична гра «Заховай метелика»

Діти «саджають» метеликів на квіти, які однакового кольору з метеликом і говорять: «Жовтого метелика посаджу на жовту квітку» тощо.

 

Вихователь. А тепер бджілка і джміль хочуть із вами вивчити дражнилочку.

 

Женя з бджільми не дружив.

Завжди Женя бджіл дражнив.

Женю бджоли не жаліли —

Та дражнила нажалили!

— Знай!

 

Вихователь. Діти, а чи знаєте ви, яку користь дають бджоли та джмелі?

 

— Яке значення вони мають у природі?

 

— Чи можуть бджоли і джмелі бути небезпечними?

 

Підсумок

 

Вихователь.

Давайте попрощаємося з нашими друзями. Що вам запам’яталося? Про що ви розкажете своїм друзям?

Вам може бути цікаво...

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *